نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ای مدعی شد ایران در اجرای برجام مانع تراشی می‌کند و جلوی تلاش‌ها را می‌گیرد.

توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ با نیوعرب، در جواب سوالی درباره به بن بست رسیدن مذاکرات وین، مدعی شد که واشنگتن هنوز به توافقی با تهران دست نیافته و ممکن است هرگز به توافق نرسند.

گرینفیلد در ادامه مصاحبه خود بار دیگر به فضاسازی منفی علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و ضمن اتهام زنی به ایران گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، متعهد شده تا هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ندهد. این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل مطرح نشده، اما در صورت طرح این موضوع در شورای امنیت، واشنگتن آماده به رای گذاشتن و بحث و گفتگو درباره آن است.

این مقام آمریکایی در ادامه با نادیده گرفتن خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸، با بیان اینکه همه اعضای شورای امنیت خواستار بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل این توافق هستند، مدعی شد: «ایران است که در اجرای برجام مانع تراشی میکند و جلوی تلاش‌ها را میگیرد. اگر آن‌ها به توافق هسته‌ای برگردند ما هم به صورت متقابل باز میگردیم و این نقطه جایی است که ما اکنون در آن قرار داریم. ما الان آماده هستیم و ایران آماده نیست.»

این ادعا‌ها در حالی عنوان می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از توافق برجام خارج شد و فشار حداکثری علیه ملت ایران را اعمال کرد. با این وجود ایران به مدت یک سال به تعهدات خود در چارچوب این توافق متعهد بود. در مذاکرات اخیر بر سر احیای توافق هسته‌ای ایران در وین مقامات کشورمان بر لغو کامل تحریم‌ها تمرکز داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس هرگز فیلم دوربینا رو هم نمیبینین
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۵:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدعی بادست بسته لاف زیادی نزن
خوب میدونی که زور باروت وگوگرد ما هم
زیاد شده ودودش به اسراییل می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ وقت به توافق نمیرسید چون دلالان تحریم و برادران قاچاقچی از ادامه تحریم ها سود میکنند .
آخرین اخبار