رئیس امور حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از صدور ۴۳۴ رای در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات راهداری در سال گذشته خبر داد.

عیسی جوادزاده گفت: با بیان اینکه اداره حقوقی به عنوان دبیر کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل ونقل کالا ومسافری استان براساس ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان اقدام می‌نماید گفت: در این کمیسیون‌ها با توجه به نوع تخلف ارتکابی و اهمیت آن نسبت به صدور رای تذکر، جریمه نقدی ولغو موقت پروانه فعالیت یا لغو دائم آن تصمیم گیری می‌شود.

رئیس امور حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه کمیسیون ماده ۱۴ با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۳۲۶ رای در کمیسون ماده ۱۱، ۳۳ رای در کمیسیون ماده ۱۲ و ۷۵ رای نیز در کمیسیون ماده ۱۴ توسط کارشناسان حقوقی برای متخلفین صادر شده است.

جواد زاده می‌گوید: تخلفات مالکان ناوگان‌های باری و مسافری اعلام شده از سوی ادارات ایمنی و ترافیک، کالا، مسافر و اداره ترانزیت نیز در کمیسون ماده ۱۴ بررسی و طبق دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگه فعالیت ناوگان حمل و نقل برون شهری و روستایی برحسب مورد، تذکر و یا لغو خدمات از ۱۰ روز تا یک سال برای متخلفین اعمال می‌شود.

او رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگان باری و مسافری را در کمیسون ماده ۱۱ از دیگر وظایف این واحد حقوقی برشمرد و گفت: برای ۱۰۷ پرونده از اداره مسافر، ۹۲ پرونده از اداره کالا، ۳۵ پرونده از اداره ترانزیت و ۱۲۵ پرونده از اداره ایمنی و ترافیک در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ در سال گذشته رای صادر شده است.

رئیس امور حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جهت پاسخگویی سریع به امورات و مشکلات ارباب رجوع، رسیدگی سریع به پرونده‌های ارسالی و عدم تاخیر در صدور رای توسط کارشناسان این واحد را از مهمترین ویژگی‌های این اداره عنوان کرد و گفت: تمامی مراحل تشکیل کمیسیون، ارسال دعوتنامه، صدور رای و اجرای آن از طریق سامانه شهباز انجام می‌گردد.

او همچنین از مردم مسافران و رانندگان خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار