معاون آبخیزداری، امور مراتع وبیابان سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور از لزوم اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال جهت مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان‌های لامرد و مهر خبر داد.

پرویز گرشاسبی در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان‌‌های لامرد و مهر از مشارکت سرمایه گزاران جهت انجام پروژه‌های آبخیزداری خبر داد.

او گفت: در این راستا نیازمند اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت مطالعه و اجرای این پروژه‌ها هستیم.

 گرشاسبی گفت: براساس پیش بینی‌های انجام گرفته طی مدت دوسال آینده عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی دو شهرستان لامرد و مهر اجرا خواهد شد.

او به اهمیت و نقش طرح‌های آبخیزداری در مهار و ذخیره سیلاب اشاره و گفت: پروژه‌های آبخیزداری ضمن تثبیت خاک راهکاری موثر برای مدیریت سیلاب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن، در نواحی مختلف آب و هوایی است.

سیدموسی موسوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس هم گفت: پیگیری‌های صورت گرفته پروژه‌های آبخیزداری بیش از پیش توسعه و ادامه یابد. 

او با تاکید برانجام پروژه‌های آبخیزداری جدید به صورت مشارکتی با بخش خصوصی، گفت: تخصیص اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیزداری وآبخوانداری با اولویت و به صورت ویژه در دستور کار است.

خلیل عبدالهی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز گفت: جهت ترمیم و مرمت سازه‌های آبخیزداری آسیب دیده از سیلاب سال گذشته اعتبارات مورد نظر تخصیص و مساعدت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به عوامل مؤثر بر فرسایش خندقی بر ارائه راهکار‌های حفاظتی در راستای دستیابی به توسعه پایدار حوضه‌های آبخیز تاکید و از اختصاص مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال جهت مرمت طرح‌های آسیب دیده از سیلاب سال گذشته شهرستان‌های لامرد و مهر خبر داد.

صمد نژاد به اجرای طرح لایه روبی و کنترل سیلاب در بالادست شهر لامرد، دره پودنو و توکَلی این شهرستان گفت: برای اجرای طرح مطالعاتی مناطق دره کندر عبدالرضا و گیدو این شهرستان نیز اعتباراتی پیش بینی شده است.

او گفت: اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت مطالعه طرح‌های آبخیزداری شهرستان‌های لامرد و مهر مدنظر قرار گرفته و قرار است این طرح‌ها با مشارکت اداره منابع طبیعی، شهرداری و فرمانداری اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار