استاندار فارس برای رفع مشکلات نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان قول مساعد داد و خطاب به آنان، گفت: کشور را به خاطر بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌های ما ترک نکنید، دلگرم باشید و تلاش کنید ما هم برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

محمدهادی ایمانیه ظهر امروز در دیدار با جمعی از نخبگان فارس که به مناسبت روز ملی نخبگان انجام شد، خواستار حمایت بیشتر از حوزه علم و فناوری شد.

او تاکید کرد: معتقدم مسکن یکی از راه‌های ماندگاری نخبگان در کشور است و باید این مسئله برطرف شود و باید در اراضی یکی از مناطق شیراز شهرک نخبگان احداث شود. 

استاندار فارس در این نشست برای رفع مشکلات نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان قول مساعد داد و خطاب به آنان، گفت: کشور را به خاطر بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌های ما ترک نکنید، دلگرم باشید و تلاش کنید ما هم برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان فارس نیز به برنامه‌های این بنیاد اشاره کرد و گفت: ۲۲ نفر در قالب پسادکتری در دو سال اخیر استان مورد حمایت بنیاد و مجمع خیران نخبه پرور فارس قرار گرفته‌اند. 

او یکی از بزرگترین مشکلات نخبگان را عدم جذب توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی اعلام کرد و خواستار رفع این موضوع به ویژه در فارس شد. 

شریف همچنین با اشاره به اینکه مجمع خیران نخبه‌پرور استان به عنوان همیار و همکار بنیاد نخبگان فارس در سال ۹۵ راه‌اندازی شده، خاطرنشان کرد: در مجمع جایزه‌های متعدد علمی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و کارآقرینان تعریف شده است. 

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس در این دیدار به برنامه حمایتی این سازمان مردم‌نهاد از خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و افزود: خانواده‌های همه زندانیان استان فارس مخاطب برنامه‌های بعدی ما هستند که تلاش می‌کنیم فرزندان با استعداد زندانیان را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم. 

در ادامه شماری از نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان به مشکلات خود از جمله «عدم جذب توسط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها، مسکن، تسهیلات، مهاجرت، عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره» اشاره کردند و خواستار حل و فصل این مسائل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.