مهم‌ترین حوادث ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف خودرو‌های شوتی حامل ۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف خودرو‌های شوتی حامل سیگار و تنباکوی خارجی قاچاق به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، بیان کرد: در جهت اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به ۴ سواری شوتی حامل بار مشکوک شدند و آن‌ها را توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی دقیق از این خودرو‌ها ۷۴ هزار و ۴۹۰ پاکت انواع سیگار و ۲۹۰ بسته تنباکو میو‌های خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۵۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه ۴ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار حبیبی با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق به صورت برنامه ریزی شده در همه نقاط استان، تصریح کرد: سعی و تلاش پلیس بر این است که بیش از گذشته با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط با این پدیده مقابله شود.

کشف ۴۲ کیلو شیشه از منزل قاچاقچی 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۴۲ کیلوگرم شیشه از منزل قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ در شهر شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس در جهت اقدامات مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و در پی تعامل با پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مطلع شدند قاچاقچیان در سطح شهر شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.

او ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و پلیسی، محل نگهداری آن در منزلی در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران ضمن هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل، ۴۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که از استان‌های شرقی وارد کشور شده بود را کشف و در این خصوص یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

سردار ملک زاده با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تأکید کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و مواد مخدر همواره یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی به شمار می‌رود.

دستیابی ماموران به محل اختفای کالا‌های ۲۰ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف محموله ۲۰ میلیارد ریالی کالاهای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۱۲ فخرآباد با انجام اقدامات پلیسی از دپوی کالا‌های قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن مکان، ۲ هزار و ۹۲۱ عدد هندزفری بی سیم، شارژر، مموری و باطری موبایل، ۲۶۹ قوطی مکمل غذایی، ۸۱۰ عدد کاور تلفن همراه، ۱۰۷ عدد جعبه فرمان، مانیتور و بلبرینگ خودرو، ۱۱۴ عدد باطری موتورسیکلت، ۴۰ کیلوگرم تخمه کدو، ۲۵ کیلوگرم چای و ۲۲ طاقه پارچه خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش محموله قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۴ نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

واژگونی سواری mvm در مرودشت

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از واژگونی سواری mvm با یک نفر فوتی و ۴ نفر مصدوم در محور مواصلاتی مرودشت خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال استان فارس، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی سواری mvm در محور مواصلاتی مرودشت، بلافاصله گشت تصادفات به همراه نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد سواری mvm با ۵ سرنشین به علت بی توجهی به جلو واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان ایکه در این حادثه یکی از سرنشینان به علت جراحات وارده فوت و ۴ سرنشین دیگر مصدوم و توسط نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند، از رانندگان درخواست کرد ضمن احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی سلامتی خود و سرنشینان خودرو را تضمین کنند.

دستگیری سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری سارق سابقه دار با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، مأموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.

او با اشاره به شناسایی سارق سابقه دار در بستر فرآیند تحقیقات میدانی پلیس آگاهی، تصریح کرد: ماموران با اقدامات فنی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به اقرار سارق به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۹ فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۹ فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی موفق شدند یک سارق سابقه دار را شناسایی و او را دستگیر کنند.

سرهنگ بارسالاری تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه به ۹ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۴ خودرو و کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی، بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی چهاربرکه در جهت اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به ۴ دستگاه سواری و کامیون حامل بار مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع انواع کالای قاچاق شامل ۴ دستگاه لپ تاپ، ۲۹۶ ثوب پوشاک، ۵ دستگاه لوازم خانگی، ۳۶۰ عدد لوازم آرایشی، ۴۰ کیلوگرم میوه تمر هندی و یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی که بدون هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر پس از تکمیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال برآورد کردند.

توقیف کالای قاچاق در سپیدان 

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف انواع پوشاک قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ذبیح اله رضایی فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۱۱۹ عدد شال خارجی کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار