سرپرست بهزیستی مازندران از اجرای طرح ۳۰ روز ۳۰ روستا برای دومین سال متوالی در استان خبر داد.

فریبا بریمانی از اجرای طرح ۳۰ روز ۳۰ روستا در ماه مبارک رمضان در مازندران خبر داد و گفت: این طرح با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی از خدمات تخصصی برنامه اورژانس اجتماعی، بررسی آسیب‌های اجتماعی احتمالی در روستا‌ها و ارایه خدمات تخصصی به جامعه هدف اجرا می‌شود.

او می‌گوید: این طرح در ۱۸ شهرستان دارای مرکز اورژانس اجتماعی مازندران در حال اجرا است.

این طرح با حضور تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی و با همکاری مراکز مثبت زندگی در استان اجرا می‌شود.

به گفته بریمانی هدف اصلی اجرای این طرح توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در روستا‌های مازندران است. اورژانس اجتماعی با دارا بودن کادر تخصصی اعم از مددکار اجتماعی و روانشناس به گروه‌های هدف در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی از جمله کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، اختلافات خانوادگی، افراد دارای ملال جنسیتی، معلول و سالمند آزاری خدمات تخصصی لازم را ارائه می‌دهد.

به گفته سرپرست بهزیستی مازندران کارشناسان اورژانس اجتماعی هر شهرستان با حضور روزانه در مناطق روستایی و با نشست‌های تخصصی با دهیاران، شورا‌های روستا و یا افراد معتمد محل به تشریح اقدامات و فعالیت‌های اورژانس اجتماعی می‌پردازن.

بریمانی از ترسیم اطلس آسیب‌های روستا در طول اجرای این طرح خبرداد و گفت: در طول اجرای طرح، گزارش تحلیلی از وضعیت آسیب‌های روستا‌ها تهیه و به ستاد ارسال می‌گردد که بتوان با کمک و هم فکری هم برنامه ریزی مناسب برای ارائه خدمات مناسب انجام گیرد.

دکتر بریمانی اجرای این طرح را بسیار مهم دانست و افزود: با اجرای این طرح قدم‌های اساسی در زمینه مداخله، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار