به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان این که این تماسها در پی ارسال پیامک
وزارت بهداشت مبنی بر اعلام هرگونه
خشونت خانگی، کودکان کار وخیابان، خودکشی، سالمند آزاری به خط ۱۲۳
اورژانس اجتماعی بهزیستی افزایش یافته است، گفت: دلیل این افزایش خشونت نیست بلکه علت اصلی افزایش تماسها آشنایی بیشتر مردم با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بوده است.
او افزود: درصد زیادی از تماسها مربوط به اضطراب و استرس ناشی از کرونا و مسائل مرتبط با آن است.
گوهردهی ادامه داد: مردم برای دریافت
خدمات مشاورهای با خط ۱۴۸۰ مرکز صدای مشاور بهزیستی مازندران میتوانند تماس بگیرند و موارد حاد اجتماعی را به خط تلفن ۱۲۳ گزارش نمایند.
مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به فعالیتهای اورژانس اجتماعی گفت: خدمات اورژانس شامل چهار فعالیت در زمینه وجود مراکز مداخله در بحران، خط تلفن ۱۲۳، خودروهای سیار اورژانس اجتماعی و فعالیت پایگاه
خدمات اجتماعی است.
دکتر گوهردهی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته خط ۱۲۳ و افزایش تعداد مددکاران و مشاوران این مرکز به دلیل
شیوع کرونا، افزود: کارشناسان اورژانس اجتماعی در مواقع بروز بحران تلاش میکنند به صورت تلفنی به آنان کمک کنند و درصورت حاد بودن مشکل با این خدمات سیار اجتماعی اقدام به مداخله حضوری در محل میکنند.
او گفت: پس از بررسی موضوع و ارزیابی روانشناختی و اجتماعی، خدمات مربوطه را ارائه مینمایند و در موارد خاص و برحسب ضرورت با همکاری مراجع انتظامی و قضایی انجام میشود.
انتهای پیام / ک