تعداد تماس‌هایی که شهروندان مازندرانی با خط مشاوره بهزیستی استان در خصوص کرونا گرفتند نشان می‌دهد احتمالا بانوان از کرونا بیشتر هراس دارند.

دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن ۷۰۰۵ نفر با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی استان تماس گرفتند که ۵۲۵۰ تماس یعنی ۷۵ درصد تماس‌ها در زمینه کرونا بود.

او با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ گرفته شد، افزود: ۶۵ درصد مجموع تماس‌ها با خط مشاوره بهزیستی در خصوص کرونا توسط بانوان و ۳۵ درصد توس آقایان گرفته شد.

دکتر گوهردهی ادامه داد: از ۵۲۵۰ تماس در زمینه کرونا ۲۳۰۰ تماس یعنی ۴۴ درصد در خصوص اضطراب، ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: ۸۲ درصد تماس گیرندگان متاهل و ۵۵ درصد مدرک تحصیلی دانشگاهی داشتند.

او با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تماس‌ها با خط ۱۴۸۰ مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال بوده است، گفت: یشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور، به ترتیب از شهرستان ساری، بابل، آمل، نکا، قائم شهر بود.

دکتر گوهردهی افزود: مسائل و مشکلات زناشویی در بحران کرونا نزدیک به ۴۰ درصد تماس‌ها را به خود اختصاص داد که می‌توان به بدرفتاری عاطفی، پرخاشگری و مداخله در امور اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: ۱۶ درصد تماس‌ها در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به کودکان، نوجوانان و اوقات فراغت فرزندان در زمان قرنطینه خانگی بوده است.

او ادامه داد: ۲۰ درصد افراد با موضوع ترس و دلشوره، مسائل خود را با مشاورین ۱۴۸۰ در میان گذاشتند و اضطراب موضوع بیش از ۲۳ درصد تماس‌ها با خط ۱۴۸۰ بود.

دکتر گوهر دهی گفت: اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده شان به کرونا مبتلا شوند و ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می‌شود.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار