مدیر کل بهزیستی مازندران درباره اقدامات موثر و نوآورانه این سازمان در سال ۱۳۹۹ توضیحاتی را ارئه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران ضمن قدردانی از تلاش و همراهی همکاران ستادی، شهرستانی و شرکای اجتماعی بهزیستی مازندران در جهت ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر به جامعه هدف بهزیستی در پارسال به تشریح اقدامات شاخص این اداره کل پرداخت.

این اقدامات بشرح ذیل است:

راه اندازی بیش از ۱۱۷ مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) همزمان با سراسر کشور و با حضور رییس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور و استاندار مازندران
راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲ (سامانه دیده بان)
واکسیناسیون آنفولانزا سالمندان و معلولان مراکز نگهداری شبانه روزی
واکسیناسیون کرونا برای سالمندان و معلولان مراکز نگهداری شبانه روزی
اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، افراد دارای معلولیت، فرزندان بهزیستی، افراد دارای اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی
الکترونیکی شدن فرآیند فرزندخواندگی متقاضیان داخل و خارج کشور
کمک به احداث و یا خرید ۵۲۶ واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش
پیشی گرفتن تعداد افراد دارای معلولیت تحت پرستاری در خانواده از افراد دارای معلولیت نگهداری شده در مراکز شبانه روزی برای نخستین بار
ساماندهی ۲۸۷ نفر کودک خیابانی در سال ۹۹
ساماندهی افراد بی خانمان و بی بضاعت در سرمای زمستان با همکاری تیم اورژانس اجتماعی
ساماندهی معتادان متجاهر
توانمندسازی ۳۲۳ خانواده کودکان کار در خیابان با تغییر رویکرد از طرح‌های ضربتی به مدل‌های حمایتی و اجتماع محور
اجرای طرح پازل همدلی (بزرگترین پازل جهان) جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کسب رتبه دوم کشوری در فروش قطعات و جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین
جذب قطعی منابع بانکی بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ برای اشتغال ۲۰۴۱ نفر با اولویت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار
اجرای طرح گشت شبانه از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی با هدف ساماندهی افراد بی خانمان و بی بضاعت جامعه هدف.
با توجه به حجم و تعداد تماس گیرندگان با خط تلفن ۱۲۳ (با موضوعات مرتبط و غیر مرتبط با جامعه هدف) به بیش از ۱۸ هزار نفر از تماس گیرندگان خط ۱۲۳ با موضوع مرتبط با جامعه هدف اورژانس اجتماعی، خدمات تخصصی ارائه شده است که در این میان ۱۳۰۰ نفر که نیازمند مداخلات فوری و حضور تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی در محل بودند از خدمات برخوردار شدند.
ارائه خدمات آگاهسازی و اطلاع رسانی جهت برخورداری از خدمات اورژانس اجتماعی به همراه ارائه خدمات در محل برای ۶۴ هزار نفر.
شناسایی و ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ساکنین مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی.
ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی بیش از ۱۰ هزار نفر از ساکنین مناطق حاشیه نشین، کودکان کار و خیابان
تدوین دو دستورالعمل پیشگیری از کرونا ویروس با محوریت کودکان کار و خیابان و ساکنین مناطق حاشیه نشین.
نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز در شرایط قرنطینه

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.