مسئول امور اروپایی دولت فرانسه گفت: احتمالا فردا مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید علیه روسیه اعمال خواهد شد.

کلیمان بون، مسئول امور اروپایی دولت فرانسه گفت: از فردا تحریم های جدید علیه روسیه  اعمال خواهد شد.

اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرده بود که در پاسخ به درخواست فرانسه و به ویژه آلمان، درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه «فوراً» بحث خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی و امنیت اتحادیه اروپا گفت: این بلوک جنایاتی را که گفته می‌شود از سوی نیروهای مسلح روسیه در چندین شهر اوکراینی که اشغال شده و اکنون آزاد شده‌اند، به شدت محکوم می‌کند.

روز گذشته، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان با اشاره به ادعای جدید اوکراین مبنی بر کشتار در شهر‌های اطراف کی‌یف از جمله شهر بوچا و ایرپین، اعلام کرد که برلین و متحدانش قصد دارند به دلیل «این جنایات جنگی روسیه در اوکراین» تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال کنند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن همچنان کمک‌های نظامی خود به اوکراین را افزایش و در همین راستا تحریم‌ها علیه روسیه نیز از سوی انگلیس بیشتر خواهد شد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز ضمن تایید ادعاهای غربی ها گفت که توکیو بدرفتاری روسیه با غیرنظامیان در اوکراین را محکوم می‌کند و با متحدانش مناسب‌ترین بسته تحریم‌های اضافی علیه روسیه را مورد بحث قرار خواهد داد.

 قریب به چهل روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین می گذرد. روز گذشته نیرو‌های اوکراینی پس از خروج روسیه از شهر‌های اطراف کی‌یف مدعی شدند در بوچا بیش از ۳۰۰ غیرنظامی از سوی مسکو به قتل رسیدند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به اتهامات غرب گفت: حملاتی که با هدف بدنام کردن طرف مقابل صورت می‌گیرد در همه نزاع‌ها وجود دارد و وقایع بوچا در این میان، نخستین مورد نیست. ما با همه توان برای اثبات کذب بودن حملات گمراه کننده علیه خود تلاش می‌کنیم. نیرو‌های ما ۳۰ مارس بوچا را ترک کردند و از سناریو‌های ساختگی کی یف، چهار روز پس از آن علیه ما رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار