رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مهم‌ترین راهکار ایمنی بخشی عمومی در برابر کرونا، در شرایط کنونی تکمیل برنامه واکسیناسیون است.

دکتر سید وحید حسینی در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به مشاهدات عمومی در سطح جامعه که گویای کاهش قابل توجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، این را خطری جدی برای شیوع دوباره کرونا دانست.

او سهل انگاری در زمینه پایبندی به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران را زمینه ساز تهدید جدی سلامت خود و دیگران عنوان کرد و از خانواده‌ها خواست تا نسبت به حفظ سلامت اعضای خانواده در برابر این بیماری توجه جدی داشته باشند.

دکتر حسینی به آمار‌های روزانه کرونا و قربانیان این بیماری به عنوان خطری در کمین همه افراد جامعه اشاره کرد که لزوم توجه به اصول پیشگیرانه و رعایت شیوه نامه‌ها را ضروری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان دستاورد‌های ملی ایران در دوران کرونا طی بیش از ۲ سال گذشته در زمینه مدیریت بیماری و اجرای برنامه واکسیناسیون، این موفقیت‌ها را شایسته تقدیر دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، ایران در زمینه آمار‌های واکسیناسیون، از موقعیت خوبی در دنیا برخوردار بوده و این امر گویای کوشش و توانمندی بالای مجموعه سلامت است.

این نشست با برگزاری چهاردهمین نشست ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور رئیس دانشگاه و اعضای این ستاد، ادامه یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست ابتدا آمار‌های مربوط به خدمات مجموعه سلامت طی ۲۴ ساعت گذشته و در نهمین روز از تعطیلات نوروز را بررسی کرد.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به آمار‌های بالای ناشی سوانح ترافیکی در استان، بر ضرورت بهره مندی از داده‌های علمی در زمینه راهکار‌های پیشگیری از شرایط کنونی تاکید کرد.

برنامه ریزی برای آمادگی لازم مجموعه سلامت با توجه به نزدیک شدن به روز طبیعت و افزایش تردد در جاده‌های استان، همچنین پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران، دیگر محور مورد تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.