سردار زهرایی گفت: ۱۶۵ قرارگاه جهادی در کشور از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی کشور در بازدید از قرارگاه جهادی یونس زیرکوه گفت: نوروز امسال جهادگران با مدل جدید قرارگاهی فعالیت می‌کنند که در کشور ۱۶۵ قرارگاه شامل ۵ قرارگاه ملی، ۳۲ قرارگاه استانی و ۱۰۸ قرارگاه قشری تخصصی از ۲۰ اسفند تا ۱۳ فروردین به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

او گفت: ۴۵ هزار نفر در قالب دو هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در این قرارگاه‌ها ثبت نام کرده اند که تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی فعالیت خود را آغاز کرده اند و این نشان از استقبال جهادگران و افزایش بیش از یک و نیم برابری حضور جهادگران در مقایسه با گروه‌های ثبت نام شده اولیه دارد.

سردار زهرایی گفت: در فعالیت قرارگاهی جهادگران با حضور در کنار مردم برای حل مسئله کمک می‌کنند و این حضور مستمر  و ۵ ساله است.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: با این نوع خدمت آسیب‌شناسی درست انجام می‌دهند و مسئله، ظرفیت نهاد‌ها و اولویت‌ها و ظرفیت‌های مردمی بهتر شناخته می‌شود.

او گفت: در استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی، یزد و خوزستان که دچار تنش آبی شده‌اند مسئله آب اولین اولویت است و در طرحی به نام بسیج آب‌ رسانی برای آب شرب روستا‌ها و از آبخیز تا جالیز با گابیون بندی، قنات، استخر و کانال‌کشی آب تا مزرعه هدایت می‌شود.


بیشتر بخوانید


سردار زهرایی گفت: اولویت دوم این نهاد مسکن محرومان در روستا‌ها و اولویت سوم زیرساخت‌های اشتغال است.

 مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: هر کارگاه زیرساختی اشتغال که به مانایی و پایداری و ماندگاری مردم در روستا و یا به مهاجرت معکوس از شهر به روستا کمک می‌کند اولویت ماست.

او گفت: مجلس انقلابی کمک زیادی برای محرومیت زدایی کرده است که از جمله آن معاف از مالیات بودن طرح‌های محرومیت‌زدایی و قابل قبول بودن کمک خیران و مؤسسات به عنوان مالیات است.

سردار زهرایی گفت: برای اولین‌بار مجلس برای تأمین ۵۰ هزار پنل خورشیدی به منظور محرومیت زدایی ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد ۸ ساله در نظر گرفته است که بسیج سازندگی کار اجرایی آن را انجام می‌دهد.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: از مردم می‌خواهیم در کارگاه‌های زیرساخت اشتغال و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی مشارکت کنند.

او گفت: در خراسان‌جنوبی قرارگاه یونس در منطقه زیرکوه مستقر شده است که نزدیک به ۱۰۰ روستا را دربرمی‌گیرد  و در ۱۰ روستا کار عمرانی استخر ذخیره آب دومنظوره، کانال‌کشی، مسکن محرومان، کاشت نهال مثمر و کار‌های فرهنگی در حال انجام است.

سردار زهرایی گفت: همچنین ۱۰۰ هزار نهال پسته به‌ صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و گروه‌های جهادی قشر تخصصی مانند پزشکان نیز در این منطقه فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار