نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی گفت: از ابتدای نوروز تا به امروز هشت هزار و ۹۷۰ بیمار به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی مراجعه کردند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و معاون غذا و داروی دانشگاه به خدمت رسانی به هشت هزار و ۹۷۰ بیمار مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در ششمین روز از فروردین ۱۴۰۱ اشاره کرد وگفت: در این روز ۲۲۲ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس انجام شده است.

محمدجواد راعی دیگر خدمات درمانی روز گذشته در استان فارس را خدمت رسانی به ۵۴۳ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۱۲۹ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۷۳ بیمار دارای علایم گوارشی اعلام کرد.

به گفته نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و معاون غذا و داروی دانشگاه در روز گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه، از ۹۴۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید شده و ۳۷ واحد متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

راعی گفت: در تداوم بازدید‌های نوروزی کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۲۸۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف همزمان با ششمین روز از فروردین، معدوم شد.

او خدمت رسانی به چهار هزار و ۱۷۱ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت استان در شبانه روز گذشته را دیگر محور برنامه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد و ادامه داد: همچنین در این روز، سه مادر باردار پرخطر به بیمارستان اعزام شده اند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و معاون غذا و داروی دانشگاه تعداد ماموریت‌های امدادگران اورژانس فارس در ۲۴ ساعت گذشته را نیز ۶۸۴ مورد اعلام کرد که با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد و گفت: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۷۳ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی شهری، ۳۱۲ ماموریت سوانح غیرترافیکی شهری، ۵۹ ماموریت سوانح ترافیکی جاده‌ای و ۲۴۰ ماموریت نیز مربوط به سوانح غیرترافیکی جاده‌ای بوده و یک مورد ماموریت غیرترافیکی نیز با پرواز بالگرد اورژانس هوایی استان انجام شده است.

او گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، یک ماموریت و ۲۲ مشاوره مرتبط با کروناویروس از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز به مردم استان ارایه شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام خدمت رسانی به ۱۶۴ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد ۴۹ مصدوم خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۱۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

راعی تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در ششمین روز از فروردین را نیز دو مورد عنوان کرد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و معاون غذا و داروی دانشگاه افزود: در ششمین روز از فروردین ۱۴۰۱، ۲۲ بازدید با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شده که ۶ مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۱۶ مورد نیز مربوط به داروخانه‌های شیراز بوده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار