نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی گفت: ۴ هزار و ۸۳۶ بیمار در مراکز جامع سلامت روستایی و شهری استان ویزیت شدند و خدمات سلامت دریافت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در نشست ستاد سلامت نوروز ۱۴۰۱ گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه، از ۶۶۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۶ واحد متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

دکتر مهرداد شریفی گفت: در شبانه روز گذشته، ۱۷۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف نیز معدوم شد.

نماینده هیات رییسه دانشگاه در ستاد سلامت نوروزی می‌گوید: همچنین از ۲۵ بازدید توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام شده که ۸ مورد مربوط به کارخانجات و صنایع غذایی و ۱۷ مورد نیز مربوط به داروخانه‌های استان بوده است.

او، آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را طی شبانه روز گذشته، ۹ هزار و ۲۰۵ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۳۲۴ مورد عمل جراحی، به ۴۶۷ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین به ۳۰۱ بیمار دارای علائم تنفسی و ۳۴۰ بیمار دارای علائم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

این مقام مسئول گفت: ۷۷۴ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

دکتر حسینی گفت: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۸۰ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۷۷ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۵۶ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۶۰ ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای بوده و یک مورد ماموریت غیرترافیکی نیز توسط بالگرد اورژانس هوایی استان انجام شده است.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ مشاوره مرتبط با کروناویروس نیز از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز به همشهریان ارائه شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن را نیز ۷ مورد عنوان کرد.

او با اعلام خدمت رسانی به ۱۶۴ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد ۴۹ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۱۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار