تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ درصد رشد را تجربه کرد در حالی که شاخص گروه کانه‌های فلزی رشدی بیش از ۴۴ درصدی را به ثبت رساند.

آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت: گروه کانه‌های فلزی شامل ۱۱ شرکت است که شاخص‌ترین آن‌ها کاما، ومعادن، کروی، کگل، کدما هستند. شاخص این صنعت در ابتدای سال ۱۴۰۰ در تراز ۳۸۶ هزار واحد بازگشایی شد و پس از اُفت حدود ۱۶ درصدی تا اردیبهشت به عدد ۳۲۳ هزار واحد رسید و از آن جا موج صعودی خود را آغاز کرد و تا اوایل شهریور سال ۱۴۰۰ با ۷۵ درصد افزایش، تا محدوده ۵۶۶ هزار واحد رشد کرد.هم اکنون این شاخص در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در محدوده ۵۴۵ هزار واحد قرار دارد.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، از دید تکنیکال شاخص صنعت کانه‌های فلزی در محدوده ۴۲۰ هزار واحد حمایت خوبی دارد. در صورت شکست این محدوده به سمت پایین باید منتظر اصلاح زمانی در این صنعت باشیم در غیر این صورت، با توجه به تشکیل الگوی پرچم، در سال ۱۴۰۱ انتظار رشد شاخص مذکور به محدوده ۸۰۰ هزار واحد را داریم.

او می‌گوید: اخباری که روی این صنعت در سال ۱۴۰۰ موثر بودند، اکتشاف یکسری معادن مس و عرضه اولیه از این صنعت در بازار سرمایه بود.

صنعت کانه فلزی بیش از 44 درصد رشد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار