بیست‌وششمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

زلنسکی: وضعیت کنونی ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود

با ادامه درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، رئیس‌‌جمهور اوکراین مدعی شد اگر مذاکره با روسیه شکست بخورد، احتمال جنگ جهانی سوم وجود دارد.

با تداوم حمله نظامی روسیه به اوکراین برای بیست‌وششمین روز متوالی، مقامات جمهوری دونتسک از کشته شدن ۵۵ غیرنظامی و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر از جمله ۲۲ کودک در حملات نیرو‌های اوکراینی طی ۳۱ روز گذشته خبر دادند. وزارت دفاع روسیه روز گذشته (یک‌شنبه) گزارش داد‏ نیرو‌های روسی مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین را با موشک‌های «کالیبر بالدار» و «کینژال» که از دریای سیاه پرتاب شدند، هدف قرار دادند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های ویژه اوکراین در بمباران دقیق یک مرکز آموزشی در شهر ژیتومیر کشته شدند. همچنین کشتی‌های ناوگان دریای خزر اهداف نظامی اوکراین را با موشک‌های  کالیبر بالدار هدف قرار دادند.

این درحالی است که کارکنان فرودگاهی غیرنظامی در شهر پیزا ایتالیا گفتند ایتالیا تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه، سلاح و مهمات به اوکراین ارسال کرده است. ژنرال میخائیل میزنتسیف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد ملی گرایان اوکراینی در حال تدارک و آماده‌سازی برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز در این کشور با استفاده از مواد شیمیایی سمی هستند.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در سخنانی گفت اقتصاد روسیه بخاطر تحریم‌های غرب سقوط نخواهد کرد؛ چراکه می‌داند چگونه تحت محدودیت‌ها عمل کند و در فضای پسا شوروی، دوستان قابل اعتمادی همچون چین، جنوب شرقی آسیا و آفریقا را دارد. الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس از اوکراین خواست فرصت موجود را برای دستیابی به توافق با روسیه و خروج آبرومندانه از اوضاع کنونی غنیمت بشمارد.

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین هم اعلام کرد، مذاکرات با روسیه ممکن است روز دوشنبه (امروز) از سر گرفته شود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور اما روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت که برای مذاکره با پوتین آماده است، اما اگر این رایزنی به شکست منجر شود، جنگ جهانی سوم محتمل است.


بیشتر بخوانید:


معاون وزیر خارجه چین گفته است تحریم‌ها علیه روسیه یکجانبه بوده و به تصویب شورای امنیت نرسیده است. او همچنین گفت: ما اقدام روسیه را محکوم نمی‌کنیم و آن را تهاجم نمی‌نامیم؛ اما نگراین خود را از جنگ اعلام می‌داریم. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش از این با حضور در مراسمی که به مناسبت الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه برگزار شده بود، اعلام کرد مردم کریمه با ایجاد سدی سخت بر سر راه نازی‌ها، کار درستی انجام دادند. کریمه باید به عنوان بخشی از یک کشور که به آن تحقیرآمیز رفتار می‌کرد جدا می‌شد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس روز گذشته گفت ارتش اوکراین توسط مستشاران کشورهای غربی و آمریکا فرماندهی می‌شود. وزیر امور خارجه تایوان پیش‌تر اعلام کرده است که موضع آمریکا نسبت به تحولات اوکراین نگران‌کننده است و زنگ خطری برای آینده این جزیره به حساب می‌آید. معاون رئیس حزب حاکم اوکراین اما مدعی شد، اوکراین سپری است که از بقیه کشور‌های اروپایی دفاع می‌کند.

سرهی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شد تهاجم روسیه ۳۰ درصد از اقتصاد اوکراین را به تعطیلی کشانده است. صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرده است قریب به ۱.۵ میلیون کودک از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، از اوکراین گریخته‌اند.

روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق کریمه به روسیه دچار تنش شد. اقدامات نظامی آمریکا و ناتو در استقرار نیرو‌های نظامی در نزدیکی مرز‌های روسیه و مداخلات آن‌ها، باعث تحریک مسکو و شعله‌ور شدن جنگ شد. روسیه هدف این جنگ را غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی ناتو از مرز‌های خود دانسته است و گفته عملیات نظامی خود را به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام داده است.

تحولات روز بیست‌وششم از حمله نظامی روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

خبرگزاری تاس: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به اخراج 10 دیپلمات روسی از سوی مقامات بلغارستانی پاسخ مناسب خواهند داد.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل نیز گفت: برخلاف ادعای غرب، پیش نویس قطعنامه بشردوستانه درباره اوکراین را پیش خواهیم برد.

۲ سال پیش

جدایی طلبان دونتسک گزارش دادند: پدافند هوایی دو موشک «توچکا-او» اوکراینی را بر فراز شهر ماکیوکا رهگیری کرد.

۲ سال پیش

کاخ سفید خبر داد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفر این هفته خود به اروپا، گزینه هایی را برای سفر به اوکراین در نظر نگرفته است.

۲ سال پیش

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد: سیستم های ما هر روز در معرض حملات سایبری قرار می گیرند و ما برای تقویت امنیت سایبری خود کار می کنیم.

این وزارتخانه افزود: در حال گفتگو درباره سیستم پدافند هوایی مناسبی هستیم که می‌تواند به اوکراین ارسال شود و این موضوع به تصمیمات حاکمیتی کشورهای مربوطه مربوط می‌شود.

پنتاگون گفت: اوکراینی ها در عقب راندن روسیه و جلوگیری از برتری هوایی روسیه به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

۲ سال پیش
واکنش آمریکا به موشک‌های فراصوت روسیه

آمریکا اعلام کرد این کشور نمی‌تواند ادعای روسیه مبنی بر استفاده از موشک‌های فراصوت را تایید یا رد کند.

 خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گفت آمریکا نمی‌تواند ادعای روسیه مبنی بر استفاده ارتش این کشور از موشک‌های فراصوت علیه اوکراین را به طور مستقل تایید یا رد کند.

او افزود: اما استفاده از چنین تسلیحاتی از منظر نظامی چندان خردمندانه نیست. این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: ”این احتمال وجود دارد که روسیه تلاش می‌کند پیامی را به غرب ارسال کند. این چندان امکان تحقق ندارد.

روسیه روز شنبه اعلام کرد از موشک‌های فراصوت موسوم به «کینژال» (خنجر) برای نابود کردن یک انبار تسلیحات در منطقه ایوانو فرانکیوسک در غرب اوکراین استفاده کرده است. خبرگزاری اینترفاکس روسیه تصریح کرد: از زمان اعزام نیروی نظامی روسیه به اوکراین در روز ۲۴ فوریه، این نخستین بار است که روسیه سامانه کینژال را مستقر می‌کند.

۲ سال پیش

ایگنازیو کاسیس، رئیس جمهور سوئیس گفت: بی طرفی سوئیس تحویل سلاح به لهستان را رد می کند.

او افزود: بی‌طرفی یکی از اصول اصلی سیاست خارجی کشور سوئیس است که ابراز می‌کند، سوئیس در درگیری‌های مسلحانه بین سایر کشورها مداخله نمی‌کند. این سیاست برای تأمین امنیت خارجی و تقویت صلح به کار گرفته می‌شود.

۲ سال پیش
بایدن: باید در مقابل حملات سایبری روسیه از داده های خود محافظت کنیم

الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: روسیه قبلا نسبت به انجام فعالیت های سایبری مخرب علیه ما هشدار داده بود و امروز نیز من بر اساس اطلاعاتی هشدار خود را تکرار می کنم. ما اطلاعاتی داریم که می گوید روسیه در حال بررسی حملات سایبری احتمالی علیه ایالات متحده است.

او افزود: ما به استفاده از همه ابزارها برای بازدارندگی و در صورت لزوم پاسخگویی به حملات سایبری علیه زیرساخت های حیاتیمان ادامه خواهیم داد.

بایدن گفت: از زمانی که تشکیل روسیه در ماه نوامبر آغاز شد، ما در مورد تهدیدات سایبری احتمالی توضیحاتی بیان کرده‌ایم.لذا شرکت های آمریکایی باید دفاع سایبری خود را به خوبی آماده و تقویت کنند و از داده های خود محافظت کنند.

۲ سال پیش
معاون بلینکن: حفظ رابطه با روسیه مهم است

معاون آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: قطع روابط با روسیه به معنای بستن سفارت‌های ما در مسکو است و من نمی‌خواهم از فرضیات پیشی بگیرم. حفظ روابط دیپلماتیک ما با روسیه مهم است زیرا در چنین شرایطی ارتباطات ضروری است.

او افزود: امیدواریم پوتین گامی برای قطع روابط با واشنگتن برندارد و این به نفع او نیست.

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ما از احتمال استفاده پوتین از سلاح شیمیایی در اوکراین بسیار نگران هستیم. امکان استفاده از سلاح شیمیایی بخشی از مذاکرات بایدن در بروکسل و لهستان خواهد بود.

۲ سال پیش
مشاور ارشد زلنسکی: تضمین‌های امنیتی می خواهیم

مشاور ارشد دیپلماتیک رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با الجزیره گفت: ارتش روسیه هیچ پیروزی به دست نیاورده و هیچ شهر بزرگی را اشغال نکرده است اما اگر روسیه با کنترل گسترده به طرح خود دست یابد، شرایط خود را در مذاکرات دیکته خواهد کرد.

مشاور ارشد دیپلماتیک زلنسکی گفت: روسیه همچنان منتظر دستاوردهای میدانی برای پیشرفت در سطح مذاکره است. می‌توانیم درباره بی‌طرفی اوکراین مذاکره کنیم، اما تضمین‌های امنیتی می خواهیم.

او اعلام کرد: کریمه و دونباس سرزمین اوکراین هستند و ما بر سر آن مذاکره نمی کنیم. جنگ فعلی ممکن است به فراتر از مرزهای اوکراین کشیده شود.

۲ سال پیش
عقب نشینی اروپایی ها از تحریم نفت روسیه

واشنگتن پست به نقل از دیپلمات های غربی خبر داد:

  • حمایت اروپا از ممنوعیت جامع نفت روسیه در سطح اتحادیه اروپا حجم فشار علیه مسکو را افزایش می دهد.
  • اما در حال حاضر هیچ توافقی در مورد ممنوعیت ورود نفت خام روسیه از سوی اتحادیه اروپا وجود ندارد و به احتمال زیاد سران کشورها به سرعت به توافق نمی رسند.
  • اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، تمایلی به حمایت از تحریم نفت روسیه ندارند و محدودیت‌های تدریجی را ترجیح می‌دهند.
۲ سال پیش
واشنگتن پست: آمریکا حضور نظامی خود در نزدیکی مزرهای روسیه را افزایش می دهد

واشنگتن پست به نقل از برخی مقامات آمریکایی نوشت:

  • واشنگتن قصد دارد در پاسخ به حمله به اوکراین، هزینه‌های نظامی و حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه را افزایش دهد.
  • واشنگتن تجهیزات دفاع هوایی ساخت شوروی را به اوکراین ارسال می‌کند که مخفیانه چندین دهه پیش به دست آورده است.
  • چین به تنهایی چالشی برای آمریکا در طول این قرن از نظر دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی است.
  • پنتاگون طی سال‌های گذشته از طریق یک برنامه مخفیانه به سلاح‌های دوران شوروی دست یافته است.
  • سامانه‌های پدافند هوایی که آمریکا به اوکراین ارسال خواهد کرد شامل سامانه SA-۸ است که از روسیه در گذشته مخفیانه وارد کرده است.
  • آمریکا از طریق یک برنامه محرمانه سامانه پدافندی اس-۳۰۰ روسیه را به دست آورد، اما آن را به اوکراین نفرستاد.
  • نیرو‌های اروپای شرقی احتمالا با واحد‌های زمینی مجهز به تانک، توپخانه و هلیکوپتر‌های تهاجمی تقویت خواهند شد.
۲ سال پیش
بهای نفت در بازارهای جهانی به بالای ۱۱۴ افزایش یافت

پایگاه اینترنتی اویل پرایس بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان را تا ساعت ۱۹ روز دوشنبه ۲۱ مارس ۲۰۲۲ به وقت تهران به شرح زیر اعلام کرد:

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با پنج دلار و ۶۳ سنت معادل ۵ ممیز ۳۸ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات ساعات گذشته، به ۱۱۰ دلار و سه سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت برنت (دریای شمال) نیز با شش دلار و ۳۲ سنت معادل پنج ممیز ۸۶ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات ساعات قبل، به ۱۱۴ دلار و ۳ سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) با ۹ دهم سنت معادل ۸۶ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات چهار روز گذشته همچنان بدون تغییر است و به ۱۰۴ دلار و ۹۶ سنت رسید.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان

وزارت امور خارجه روسیه: سرگئی لاوروف طی تماسی با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان درباره پیشرفت عملیات نظامی در اوکراین و مذاکرات با کی‌یف گفتگو کرد.

۲ سال پیش

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: قطب‌نمای راهبردی که در نشست اروپایی اتخاذ خواهد شد، تنظیم مجدد اولویت‌های امنیتی ما است.

۲ سال پیش

رویترز: کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا هشدار داد که کودکان فراری از جنگ در اوکراین در معرض خطر قاچاق انسان هستند.

۲ سال پیش
روسیه: قصد مذاکره برای توافق صلح با توکیو را نداریم

وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد: اقدامات متقابلی علیه تحریم های اعلام شده توسط ژاپن انجام داده ایم و در شرایط کنونی، مسکو قصد مذاکره برای توافق صلح با توکیو را ندارد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: مسکو گفتگو با توکیو را بر سر فعالیت های مشترک در جزایر کوریل متوقف کرد.

۲ سال پیش
آلمان: اروپا باید منتظر ۸ تا ۱۰ میلیون پناهجوی اوکراینی باشد

رویترز به نقل از وزیر خارجه آلمان نوشت: اروپا باید ظرف چند هفته خود را برای پذیرش ۸ تا ۱۰ میلیون پناهجوی اوکراینی آماده کند.

۲ سال پیش
پنتاگون: در تلاش برای اخذ تاییده بایدن برای ارسال کمک به اوکراین هستیم

یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد: ما در تلاش هستیم تا کمک‌های مورد تایید بایدن را به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین برسانیم.

بر اساس گزارش الجزیره، این مقام مدعی شد: نیرو‌های روسی در حال از دست دادن هواپیما، زره و تانک هستند و ما شاهد ورود نیرو‌های کمکی نظامی به آن‌ها نبوده ایم. روس‌ها ۲۶ روز پس از شروع جنگ نتوانستند کیف یا ماریوپل را سرنگون کنند.

این مقام ارشد پنتاگون ادعا کرد: روس‌ها اکنون در تلاش هستند تا با حملات موشکی خود و محاصره شهرها، شتاب بیشتری به دست آورند. روس‌ها تلاش می‌کنند موقعیت خود را در میز مذاکره بهبود بخشند، زیرا نفوذ میدانی برای حمایت از آن‌ها ندارند.

۲ سال پیش
روسیه سفیر آمریکا را احضار کرد

اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو را احضار و یادداشت اعتراضی درباره اظهارات جو بایدن علیه ولادیمیر پوتین به او ابلاغ کرد.

مسکو به سفیر واشنگتن اعلام کرد که اظهارات رئیس جمهور این کشور روابط روسیه و آمریکا را در آستانه فروپاشی قرار می دهد.

جو بایدن پیشتر گفته بود که رئیس جمهور روسیه را «جنایتکار جنگی» می داند.

۲ سال پیش

بر اساس گزارش عرب نیوز، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: اکنون زمان آن فرا رسیده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعتراف کند اشتباه کرده و اوکراین را ترک کند.

۲ سال پیش
روسیه فیسبوک و اینستاگرام را ممنوع کرد

خبرگزاری تاس نوشت: دادگاه روسیه پلتفرم‌های متا (فیسبوک و اینستاگرام) را با برچسب «سازمان های افراطی» نام گذاری و ممنوع اعلام کرد.

۲ سال پیش

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می گوید که از ۲۴ فوریه تا ۲۰ مارس، ۹۲۵ غیرنظامی در اوکراین کشته و هزار و 496 نفر هم زخمی شده اند.

۲ سال پیش

رئیس مجلس دومای روسیه گفت: کنگره آمریکا باید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را برکنار کند.

۲ سال پیش

در حالی که برلین به دنبال کاهش اتکای خود به انرژی روسیه است، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد، شرکت‌های آلمانی با شرکت‌هایی در امارات برای ایجاد زنجیره تامین هیدروژن قرارداد امضا کرده‌اند.

۲ سال پیش

المیادین انگلیسی، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: درحال حاضر به دنبال تحریم صادرات اورانیوم به آمریکا هستیم تا پاسخی به تحریم های واشنگتن علیه انرژی روسیه باشد.می توانیم به صادرات نفت خود در صورت تحریم غرب تنوع ببخشیم.

 

۲ سال پیش
معاون نخست وزیر روسیه: غرب از واردات گاز روسیه خودداری نخواهد کرد

رویترز گزارش داد معاون نخست وزیر روسیه خودداری غرب از واردات گاز از روسیه را محال توصیف کرده است.

معاون نخست وزیر روسیه گفته است اگر غرب از خریداری نفت روسیه خودداری کند بهای نفت به بشکه‌ای ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد رسید.

۲ سال پیش
برلین: نمی‌توانیم نفت روسیه را کنار بگذاریم

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: دولت آلمان اعلام کرد برلین همچنان بر این باور است که نمی تواند نفت روسیه را کنار بگذارد.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی رئیس کمیسیون اروپا و سران اروپایی

الجزیره/ کمیسیون اروپا از تماس تلفنی رئیس این کمیسیون و سران اروپایی برای گفتگو در خصوص افزایش منابع تامین انرژی این قاره در پی بحران اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
انتقال گروهی از غیرنظامیان اوکراینی به روسیه

نظامیان روس گروهی از غیرنظامیان اوکراینی محاصره شده توسط افراط گرایان در شهر چرنیگو در شمال این کشور را به شهر بریانسک در روسیه منتقل کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، نظامیان روس گروهی از غیرنظامیان را که اکثرا سالخورده، زن و کودک و در محاصره ملی گرایان افراطی در شهر چرنیگو در شمال اوکراین بودند، به یک مرکز موقت پناهندگی در شهر بریانسک در روسیه در مجاورت مرز اوکراین منتقل کردند.

۲ سال پیش
کشته شدن یک از فرماندهان برجسته روس در ماریوپل

معاون فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در جنگ با نظامیان اوکراین نزدیک شهر ماریوپل کشته شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، برخی منابع روسی از کشته شدن آندری پالی معاون فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در جنگ با نظامیان اوکراین نزدیک ماریوپل در جنوب شرقی این کشور که از چند هفته پیش در محاصره نیرو‌های روس است، خبر دادند.

۲ سال پیش
درخواست کمک زلنسکی از آلمان برای مقابله با روسیه

الجزیره/ رئیس جمهور اوکراین گفت: مایل هستیم تا بخشی از اتحادیه اروپا باشیم و آلمانی ها می توانند (این خواسته) را محقق سازند.

ولودیمیر زلنسکی افزود: روس ها روی موشک های خود این عبارت را نوشتند «به سمت برلین», زیرا آنها پس از این نبرد برای جنگ در اروپا (این راه را) ادامه خواهند داد.

او خطاب به آلمانی‌ها گفت: برای دفاع از اوکراین, می توانید به اروپا فشار وارد کنید و همه فرودگاه ها و گذرگاه ها را در برابر روسیه ببندید تا حملات خود را به اوکراین متوقف کند.

۲ سال پیش
کی‌یف: شهر ماریوپل را تحویل نخواهیم داد

معاون نخست وزیر اوکراین درخواست روسیه را برای تحویل شهر ماریوپل رد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر اوکراین درخواست وزارت دفاع روسیه از نیرو‌های اوکراینی و مزدوران برای خروج بدون اسلحه از ماریوپل را رد کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی خواستار پایان هرگونه تجارت اتحادیه اروپا با روسیه شد

خبرگزاری فرانسه/ رئیس جمهور اوکراین از اتحادیه اروپا خواست به هرگونه تجارت خود با روسیه پایان دهد.

۲ سال پیش
اجرای آتش بس جدید در کی‌یف

خبرگزاری فرانسه/ شهردار کی یف از اجرای آتش بس جدید در این شهر از دوشنبه شب تا بامداد چهارشنبه خبر داد.

۲ سال پیش
حذف اسناد کمک‌ به نظامیان اوکراینی از سوی بنیاد آمریکایی وابسته به سیا

یک بنیاد آمریکایی وابسته به سازمان سیا در حال حذف اسناد مربوط به کمک‌های خود به نظامیان اوکراین است.

به گزارش شبکه تلویزیونی آر تی، این اسناد پیشتر در اینترنت موجود بود و نشان می‌داد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بنیاد ملی دموکراسی وابسته به سازمان سیای آمریکا، بیش از ۲۲ میلیون دلار به اوکراین کمک‌های مالی کرده و آمریکا به برخی از گردان‌های نظامی اوکراین در شرق این کشور برای مقابله با روس تبار‌ها آموزش داده است.

۲ سال پیش
هلند: اروپا همچنان به گاز و نفت روسیه وابسته است

نخست وزیر هلند اعلام کرد: اتحادیه اروپا همچنان به گاز و نفت روسیه وابسته است و فردا نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

۲ سال پیش
کرملین: تحریم نفتی روسیه به اروپا ضربه خواهد زد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در سخنانی گفت: ممنوعیت صادرات نفت روسیه به تعادل انرژی در اروپا آسیب می‌رساند. واشنگتن در صورت تحریم نفتی روسیه چیزی از دست نخواهد داد، اما اروپا با ضربه سختی روبرو خواهد شد. مذاکرات صلح با اوکراین پیشرفت چندانی نداشته است.

۲ سال پیش
نماینده آمریکایی: استفاده از سلاح های شیمیایی در اوکراین باید خط قرمز تلقی شود

لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه مدعی شد که استفاده از سلاح های شیمیایی توسط روسیه در اوکراین باید از سوی آمریکا و ناتو به عنوان "خط قرمز" تلقی شود.

او افزود: ما باید خیلی واضح بگوییم که در حال بررسی همه گزینه‌ها هستیم و استفاده از سلاح‌های شیمیایی قطعاً چیزی است که محاسبات ما را تغییر می‌دهد

۲ سال پیش
بورل حمله به ماریوپل را جنایت جنگی دانست

خبرگزاری فرانسه/ جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که حمله نیروهای روس به ماریوپل یک جنایت جنگی بزرگ است.

۲ سال پیش
لیتوانی: اروپا برای تشدید تحریم ها در صورت افزایش اقدامات روسیه آماده باشد

 رویترز / وزیر امور خارجه لیتوانی اعلام کرد: اتحادیه اروپا باید برای تشدید تحریم ها در صورت افزایش اقدامات روسیه آماده باشد.

او همچنین اعلام کرد اتحادیه اروپا باید درباره تحویل سلاح به اوکراین کاملا جدی باشد.

۲ سال پیش
استولتنبرگ به آموزش نیروهای اوکراین زیر نظر ناتو اذعان کرد

دبیرکل ناتو اعلام کرد این سازمان طی سال های متمادی دهها هزار نیروی اوکراینی را آموزش داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ینس استولتنبرگ ضمن اعلام این خبر افزود این نیروها در خطوط مقدم جنگ با روسیه قرار دارند.

او در گفتگویی با شبکه ان‌بی‌سی افزود ناتو حمایت های خود را از اوکراین در عرصه های مختلف از جمله نظامی و انسانی و مالی گسترش خواهد داد.

۲ سال پیش
اروپا تحریم های جدید علیه روسیه را بررسی می‌کند

بنابر اعلام رسانه ها اتحادیه اروپا بر روی دور پنجم تحریم علیه روسیه از جمله تحریم های نفتی کار می‌کند.

رویترز به نقل از منابعی اعلام کرد کشورهای اتحادیه اروپا در حال کار بر روی بسته پنجم تحریم ها علیه روسیه و همچنین در حال بررسی امکان اعمال تحریم نفتی هستند.

۲ سال پیش
روسیه: مسکو قصد ندارد تاسیسات صنعتی شیمیایی را در اوکراین هدف قرار دهد

خبرگزاری اینترفاکس/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو قصد ندارد هرگونه تاسیسات صنعتی شیمیایی را در اوکراین هدف قرار دارد و چنین تاسیساتی را هدف قرار نداده است.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: تاسیسات نظامی منطقه ریونه هدف اصابت موشک قرار گرفت

خبرگزاری اینترفاکس/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو یک تاسیسات نظامی در شهر ریونه اوکراین را با موشک های کروز هدف قرار داد.

۲ سال پیش
وقوع کشتار جمعی در ماریوپل به دست نیروهای اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ملی گرایان افراطی در اوکراین با قتل غیرنظامیانی که در صدد فرار از شهر ماریوپل هستند‏، دست به کشتار جمعی در این شهر می زنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم‏، «میخائیل میزنتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه به نیروهای اوکراینی و مزدوران در این کشور تا ظهر امروز (دوشنبه) مهلت داده است بدون سلاح شهر ماریوپل را ترک کنند.

میخائیل میزنتسف گفت: شاهد فاجعه انسانی وحشتناکی در ماریوپل هستیم که عامل آن ملی گرایان افراطی هستند که دست به فساد و هرج و مرج در این شهر زده اند.

۲ سال پیش
شنیده شدن صدای انفجار در غرب دونتسک و صدای آژیر خطر در خارکیف

الجزیره به نقل از خبرنگار خود از شنیده شدن صدای چند انفجار در محله های غربی دونتسک خبر داد.

خبرنگار شبکه همچنین از به صدا در آمدن آژیرهای خطر در شهر خارکیف خبر داد.

۲ سال پیش
درخواست روسیه از سازمان های بین المللی برای کمک به انتقال ساکنان ماریوپل

اسپوتنیک/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو از نمایندگان سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌خواهد در روند بشردوستانه تخلیه ساکنان شهر بندری ماریوپل در جنوب شرق اوکراین کمک کنند.

۲ سال پیش
کمک های آمریکا به اوکراین به دو میلیارد دلار رسید

وزیر دفاع آمریکا از دو میلیارد دلار کمک نظامی کشورش به اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، لوید آستین اعلام کرد مجموع کمک های نظامی آمریکا به اوکراین به دو میلیارد دلار رسیده است و نیروهای اوکراینی سلاح هایی را دریافت کردند که آموزش های لازم را برای استفاده از آنها فراگرفته اند.

۲ سال پیش
عطوان: رسانه های غربی در آزمون بحران اوکراین رد شدند

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شاید هنوز کی یف به دست نظامیان پوتین سقوط نکرده است اما اتفاق قطعی این است که اکثر رسانه های غربی در آزمون بحران اوکراین رد شدند و آزادی بیان یکی از مهمترین قربانیان شد.

۲ سال پیش
روسیه: تضمین امنیت خروج از ماریوپل برای کسانی که سلاح بر زمین بگذارند، انجام می‌شود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد خروج امن از ماریوپل را برای کسانی که سلاح خود را زمین بگذارند تضمین می کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل میزنتسیف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه روز یکشنبه در سخنانی از همه نیروهای مسلح اوکراین و گردان های دفاع منطقه ای و مزدوران خارجی خواست فعالیت های نظامی را متوقف کنند و سلاح خود را زمین بگذارند و وارد مناطق تحت سیطره کی‌یف در طول گذرگاه های انسانی توافق شده با اوکراین شوند.

میزنتسیف تاکید کرد: خروج امن از ماریوپل را برای همه کسانی که سلاح بر زمین بگذارند، تضمین می کنیم.

۲ سال پیش
درخواست زلنسکی برای خرید سامانه موسوم به گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه از طریق ویدئو کنفرانس خطاب به نمایندگان رژیم صهیونیستی در کنست، حمله روسیه به اوکراین را با راه حل نهایی نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، زلنسکی در ادامه اظهارات خود از اسرائیل خواست سامانه دفاع ضد موشکی موسوم به گنبد آهنین را به اوکراین بفروشد.

۲ سال پیش
زخمی شدن ۱۴ خبرنگار چینی و غیرنظامی در حملات اوکراین به ماریوپل

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد جدایی طلبان دونتسک از زخمی شدن هفت خبرنگار چینی و هفت غیرنظامی در حملات اوکراین به ماریوپل خبر دادند.

۲ سال پیش
مقام سابق سازمان ملل: بحران اوکراین روابط آمریکا و روسیه را وخیم تر کرده است

نماینده سابق سازمان ملل در سخنانی گفت: بحران اوکراین به وخامت شدید روابط آمریکا و روسیه منجر شده است.

این دیپلمات سابق خاطرنشان کرد که آمریکا و روسیه باید «گزیدن» را متوقف و بازسازی را آغاز کنند.

۲ سال پیش
ناتو از کمک های بیشتر ائتلاف به اوکراین خبر داد

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت ناتو در حال افزایش کمک به اوکراین از جمله در زمینه های نظامی، بشردوستانه و مالی است.

به گزارش اسپوتنیک، استولتنبرگ در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت متحدان ناتو حمایت خود را از اوکراین از جمله از طریق تامین تسلیحات، کمک های بشردوستانه و همچنین از طریق کمک های چند میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور افزایش می دهند.

او افزود، علاوه بر این، کشورهای عضو این ائتلاف تحریم‌ های بی‌ سابقه ‌ای را علیه روسیه اعمال می کنند که برای وادار کردن مسکو به پرداخت بهای یک جنگ غیرقابل توجیه و کاملاً بی‌معنا علیه اوکراین طراحی شده است.

۲ سال پیش
 نیرو‌های هوافضای روسیه ۸۹ تاسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشستی خبری گفت: نیروی هوانوردی نیرو‌های مسلح روسیه در یک روز به ۸۹ مرکز نظامی اوکراین از جمله چهار پست فرماندهی و ۶۵ منطقه تمرکز تجهیزات نظامی حمله کرد.

او افزود: امروز نیروی هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش روسیه، ۸۹ تاسیسات نظامی اوکراین را مورد اصابت قرار داد که از جمله آن‌ها می‌توان به چهار پست فرماندهی، دو تاسیسات چند سیستم راکت پرتاب، ۹ قبضه توپ، پنج انبار سلاح و مهمات راکت و توپخانه و همچنین ۶۵ محل انباشت تجهیزات نظامی اشاره کرد. وی گفت سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هفت هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در هوا سرنگون کردند.

۲ سال پیش

العربیه گزارش داد، ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف مدعی شده است که در نتیجه بمباران یک مرکز خرید توسط ارتش روسیه در شامگاه یکشنبه حداقل یک نفر در پایتخت اوکراین کشته شد.

خدمات اضطراری در کی‌یف مدعی شد: برای خاموش کردن آتش‌سوزی که در یک مرکز خرید به دلیل بمباران روسیه روی داده است کار می‌کنیم.

۲ سال پیش

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور بایدن روز جمعه به لهستان سفر خواهد کرد تا درباره بحران انسانی در اوکراین گفت‌وگو کند.

۲ سال پیش
سازمان توسعه اقتصادی: بحران اوکراین می‌تواند به رشد جهانی ضربه بزند

خبرگزاری آرتی نوشت، سازمان توسعه اقتصادی (OECD) روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که جنگ در اوکراین می‌تواند رشد اقتصادی جهانی را در اولین سال پس از شروع آن بیش از یک درصد کاهش دهد.

به گفته OECD، تأثیر بحران اوکراین در صورت تداوم می‌تواند باعث «رکود عمیق» در روسیه شود. در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود قیمت‌های مصرف‌کننده در سطح جهانی تقریباً ۲.۵ درصد افزایش یابد.

لورنس بون، اقتصاددان ارشد OECD به «گلوب اند میل» گفت: رشد اتحادیه اروپا با کاهش ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی بیشترین ضربه را خواهد دید.

وی افزود: انتظار می‌رود که ایالات متحده با تأثیر حدود ۰.۸ درصد، وضعیت بهتری داشته باشد.

۲ سال پیش
زلنسکی: اسرائیلی‌ها سخنان من را درک کردند!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • نظامیان روسیه مدرسه‌ای را در ماریوپل بمباران کردند که پناهگاه غیرنظامیان بود.
  • امروز به نمایندگی از مردم اوکراین در کنست سخنرانی کردم و معتقدم که اسرائیلی‌ها سخنان من را درک کردند.
  • نخست‌وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در تلاش است تا ما را با روس‌ها بر سر میز مذاکره در اسرائیل (اراضی فلسطین اشغالی) جمع کند.
  • اوکراینی‌ها در تمام شهر‌های تحت اشغال، مقابل روس‌ها ایستاده‌اند.
۲ سال پیش

شهردار کی‌یف گفت در انفجار یک مرکز خرید در «پودیلسکی» یک نفر کشته شد.

۲ سال پیش

معاون نخست‌وزیر اوکراین مدعی شد:

  • دولت قصد دارد امروز حدود ۵۰ اتوبوس به «ماریوپل» بفرستد تا افراد بیشتری را تخلیه کند.
  • دیروز توانستیم ۷۲۹۵ نفر را از شهر‌های اوکراین از طریق کریدور‌های بشردوستانه تخلیه کنیم.
  • روسیه تلاش کرد اتوبوس‌های کمک‌های بشردوستانه را توقیف کند.
  • آنچه در مورد کریدور‌های بشردوستانه بر سر آن توافق کردیم رعایت نمی‌شود.
۲ سال پیش
انهدام سنگرهای ملی‌گرایان اوکراینی توسط بالگرد‌های نظامی روسیه

وزارت دفاع روسیه تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد بالگرد‌های نظامی Ka-۵۲ روز شنبه به مواضع ارتش اوکراین حمله می‌کنند.

این وزارتخانه تأکید کرد که در این عملیات که به صورت ۲ نفره و در ارتفاعات کم انجام شد، سنگر واحد ملی‌گرایان اوکراینی و خودرو‌های زرهی استتار شده، منهدم شد.

 

۲ سال پیش
انفجار مهیب در کی‌یف

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد انفجاری قوی در کی‌یف، پایتخت اوکراین به وقوع پیوست.

یک موشک روسی کی‌یف، پایتخت اوکراین را هدف قرار داد و باعث انفجاری مهیب شد.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: به نیرو‌های اوکراینی در ماریوپل تنها تا ساعت ۱۰ صبح فرصت می‌دهیم شهر را ترک کنند

به گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: به ملی‌گرایان در «ماریوپل» تا فردا مهلت می‌دهیم تا سلاح‌های خود را زمین بگذارند و از این شهر خارج شوند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: از نیرو‌های اوکراینی در شهر «ماریوپل» می‌خواهیم تا ساعت ۱۰ صبح دوشنبه سلاح‌های خود را زمین بگذارند و از کریدورهای امن عقب‌نشینی کنند.

۲ سال پیش

به گزارش شبکه خبری الجزیره، مشاور وزیر دفاع اوکراین مدعی شد:

  • هزاران نفر از ساکنان «ماریوپل» با وجود اعلام مکرر بازگشایی کریدورهای امن قادر به خروج نیستند.
  • هنوز در شهر «ماریوپل» نبرد‌هایی در جریان است و مانند یک «حلب» جدید (در سوریه) است.
  • ما تحرکات نیرو‌های بلاروس در مرز‌های خود را زیر نظر داریم و اطلاعات ما این است که آن‌ها آماده جنگ نیستند.
  • ما آماده مقابله با هرگونه تهاجم نیرو‌های بلاروس هستیم.
  • حمله به «کی‌یف» هدف اصلی پوتین از طریق عملیات برق آسا چند روزه بود.
  • «کی‌یف» محاصره نشده است و بیشترین تعداد نیرو‌های روسیه در شمال پایتخت جمع شده‌اند.
  • اطلاعاتی که تاکنون در اختیار داریم حاکی از آن است که «اربین» بازسازی شده و درگیری‌ها بر سر «بوچا» ادامه دارد.
  • نیرو‌های روسی علی‌رغم تلاش‌هایشان نمی‌توانند «اودسا» را ​​در جنوب تصرف کنند.
۲ سال پیش

فایننشال تایمز به نقل از منابعی اعلام کرد، «ماریوپل» یک نقطه گیر بزرگ در مذاکرات است، زیرا بخشی از قلمرو مورد ادعای جدایی طلبان است.

این منابع گفتند که این توافق ممکن است شامل امتیازات نمادین کی‌یف در رابطه با آنچه مسکو «نازی‌زدایی» می‌نامد، باشد. امتیازات نمادین شامل تغییر نام خیابان‌ها برای اوکراینی‌هایی است که با آلمان نازی جنگیده‌اند.

فایننشال تایمز نوشت، روسیه ممکن است از الزام برای تحمیل زبان رسمی به عنوان زبان دوم در ازای لغو قوانین محدود کننده آن صرف نظر کند.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
درود بر زلنسکی شریف و میهن پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
دزود بر سردار شجاع و مردمی اوکراین زلنسکی قهرمان
درود بر شرفت
درود بر غیرتت
درود بر انسانیتت
درود بر وطن پرستیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
عیدتون مبارک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
میدونه پروپاگاندا و دروغ دیگه جواب نمیده و ویدئوهای جعلی اوکراین هم نمی‌تونند جلوی پیشروی ارتش روسیه رو بگیرند. دنیای واقعی با دنیای خیالی مجازی زمین تا آسمون فرق داره. برای نجات خودش افتاده به فکر اینکه هر جور شده پای ناتو و آمریکا رو به درگیری با روسیه باز کنه. اونها هم اینقدر احمق نیستند که نابودی خودشونو با اینکار چند سال جلو بندازند و اگر هم احمق باشند به خاطر وضع بد اقتصادی اجتماعی که دارند نمی‌تونند اینکارو بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
معلومه از خداته جنگ جهانی بشه و جهان را گرفتار سیاست های کودکانه خود کنی
جنگ نشه تو رفتی جنگ بشه تو رفتی , اش کشک خالته بخور پاته نخوری پاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر پوتین و ال پوتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
به ترتیب اولویت 1- مرگ بر آمریکا و الش 2 - مرگ بر غرب اروپا 3- اصحابش مرگ بر اسرائیل و اذنابش که برای ما همواره مشکل بوده اند
فعلا پوتین برای ما مشکلی نداشته ، در غیر این صورت 4- مرگ بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
شما اگه کاری نکنید کاری ندارن بهتون که مشکلی براتون درست کنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۵۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
واقعا کشورها بخصوص کشورهایی که ابرقدرت نیستند باید بدونن که یه اشتباه و نبود سیاست درست یعنی جنگ فقر و عقب ماندگی ، بنظر من رئیس جمهور اکراین سیاست‌های شبیه یه بچه هستش، بقوله کاربر محترم چه فرقی داره طرفه روسیه یا ناتو و آمریکا. همین بلا میتونه سر خیلی کشورها بیاد پس هر کسی نباید رهبر و رئیس یه مملکت و کشور باشه فقط یه اشتباه تو سیاست کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
مثل اینکه زلن هنوز نفهمیده تو جنگ جهانی 3هست معلومه جات خوبه نترس عزیزم به زودی اروپا در گیر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی بیچاره گریه فایده نداره ماندن بلای جانه فرار درمان کاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
کدوم مهدکودک از این شعرا بهت یاد دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دنیا گفتند جنگ جهانی در راه چنان که معمول شد خبری از جنگ اولم نشد چه برسه به جنگ جهانی سوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
و فیتیله این جنگ رو هم روسیه روشن کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
این زلنسکی واقعا خیلی نادان است که هی در و دیوار می کوبد برای نابودی دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اون جاسوس ک گ ب ماموریت داشت نسل ایرانی را به عرب عوض کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
- کدام جاسوس ؟
- با یه سگ دریا نجس نمی شه.
- ماموریت داشت؟ از کدام مقام و کدام کشور ؟
- آن جاسوس ماموریت داشت که موفق نشد، اما آمریکا، ایران را به مارمولکی به نام اسرائیل و غرب ایران را به اعراب عوض کرد .
- شما از کجا ماموریت گرفته اید؟ از پ گ ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جاسوسان و ماموران مخفی ک گ ب و روسیه جایی در ایرانیان ندارند و از بین میروند بزودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
از تلاویو چه خبر هوا خوبه یا هنو داره میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بابا جان .روسیه حمله کرده به اکراین .غرب چیه؟ به غرب چه کار دارید ؟ همش غرب اینجور غرب اونجور !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اینا فردا خشک شدن زاینده رود رو هم ربط میدن به آمریکا و تحریماش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا مثل اون عزیز که آب خوردن رو ربط میداد به برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
روسیه به غرب حمله کرده و غرب جلز و لز می کنه ؟ شما چرا آسمون ریسمون می کنی ؟ نکنه شما داخل همان بودی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اون عزیز فقط مسائل اقتصادی رو ربط میداد به برجام که کاملا هم درست بود الان بعد ۶ ماه از دولت محبوب شما، تغییری رخ داده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ما به فارغ التحصیل جاسوس خانه شوروی پاتریس لومومبا اجازه جاکمیت بر ملت ایران و مسخره کردن ملت را نمیدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
ما؟ تو یه متوهم بیش نیستی. تو حتی نمی‌تونی دماغتو بالا بکشی. تو هنوز نمیدونی تو این دنیا سیاست و روابط بین الملل پیچیده‌تر از این حرفهاست که رسانه‌ها جلوی چشم مردم میزارند بعد میخوای اجازه ندی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
چی می گی ؟ ایران هر سال یه جین جاسوس غرب را ول می کنه ! لومومبا کیه بی سواد؟ شما خود با این بیان و نوشتار کل حاکمیت و ملت را مسخره کردی ، مسسسسسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ایشالله
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۰۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
این مردم دلقک کمدین فکر می‌کنه صحنه جنگ استند کمدین خانه مورچه ای را آب برد فریاد زد دنیا را سیل گرفته
زنده باذچد پوتین سد محکم گسترش ناتو اگر ایرانی هستی بدان ناتو لب مرزهای رسیده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
روسیه بنا به ملاحظاتی هنوز قدرت واقعی خود را استفاده نکرده، این دلقک هم دم در آورده، فقط میخواد گوشمالی بده اوکراین را، اروپا و آمریکا هم تضعیف اکراین بمراتب براشون بهتره، فعلا ادامه خواهد داشت، غرب فعلا با بالا بردت قیمت سوخت و انرژی و..... داره جیب خود را پر می‌کند, تا ضرر حاصل از کرونا را جبران کند، اکراین هم با خاک یکسان بشه بنفعشونه، تبدیل به گاوی شیرده و بدهکار خواهد شد که تا صد سال آینده باید بدهکاری بده و مردمش در کشورهای دیگر سرویس بدهند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بنا به ملاحظاتی!!! نکشیمون کارشناس خخخخخخخخخخخ
آره تا الان که ١۴٠٠٠ تا کشته دادن و ماشین های سوزوندن اجساد بی وقفه دارن کار میکنن هم بنا به ملاحظاتیه!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
هر کس این زلنسکی خائن به بشریت را خفه کند به بشریت بزرگترین خدمت را کرده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
چیه ناراحتی از اینکه مقاومت کرده ؟ باید دوستی تقدیم روسیه کنه اکراین را ؟ حالا زوده از این ارزوها بکنی حالا حالا گیر هست روسیه تا فروپاشی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
من حاضرم برم دنبال دستگیری پوتین . بودجه بدن من میرم میگیرم تحویل اکراین میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
یعنی از کشورش هم حق نداره دفاع کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا کاش میشد تحویل روسیه بدن اعدامش کنند مردک نوکر صفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
به نظر من پروژه نازی زدایی پوتین در اکراین جدید نیست ، این پروژه سالها پیش در ایران مخفیانه شروع شده و نسل کشی هم شروع شده ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
تو دیگه چه متوهمی هستی آخه ما نژادمون به اروپاییها میخوره که نازی زدایی نسل کشی ما به حساب بیاد؟ غرب و شرق یه مشت داستان تخیلی در مورد جنگ جهانی دوم و نازی‌ها سر هم کردند هر وقت میخواند طرف مقابل رو متهم کنند با نازیها مقایسه‌اش می‌کنند. بیشتر آمریکا اینکارو میکرد حالا روسیه داره یه گروه متوهم نئونازی اونم یه مشت احمق که برای زلنسکی صهیونیست کار می‌کنند رو تو بوق و کرنا می‌کنه که اشتباه می‌کنه چون همینکه پای آمریکا و ناتو به اوکراین باز شده برای روسیه بهانه کافیه تا با توجه به استاندارهایی که خود غربیها طی ۷۰ سال درست کردند به اوکرین حمله کنه و نیاز به بزرگ کردن چند گروه بی تاثیر نئونازی تو تبلیغات نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
ایران سالها پیش نه شرقی نه غربی را سر لوحه خود کرد تا به استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی برسد ولی چهل سال دیگر هم برای شما زود است ا این معنا را درک کنی ! نسل کشی هم مثلا کار نازی ها بود ه که یهود و صهیونیسم ازش کره گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جنگ اوکراین هم مثل عراق و سوریه داره کم کم عادی میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بزرگان .علما .اندیشمندان رسانه ها به روسیه توصیه کنند دست از تجاوز و خونریزی مردم بی گناه اوکراین بر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جناب غربگرا
این درخواست رااز آمریکای بحران زیست داشته باشید تا کل دنیا در آرامش قرارگیرند
آخه راه را اشتباه رفته اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
کی به شما دستور اکید داده مخالف تجاوز به بیگناهان را غرب گدا بدانی ؟ هرکی مخالف حمله به اکراین هست را برچسب بزنی؟ کی دستور اکید را داده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
امریکا به موقع اش .فعلا روسیه متجاوزه /به امریکا چه کار داری ؟ تجاوز اون به کنار .فعلا در مورد این داریم حرف میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
آخه یه توصیه هم به آمریکا بکنید برای جلوگیری ازجنگ وظلم وستم...در یمن و بحرین و فلسطین وغزه و......
تا بتونیم حرفهاتونو باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
تقریبا نیمی از مردم یمن چیزی برای خوردن ندارند
به نظر شما چکار کنیم
به نظر شما اینها بشر وقابل حمایت هستند یا نه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
کی گفته بشر نیستند؟ اصلا طرح این پرسش خودش اشکال داره ! مشخصه که مردم یمن هم مانند مردم اکراین مظلوم و نیاز به کمک دارند .ما که شکی در این نداریم .شما خودتون شک دارید که مطرح میکنید این را اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ما به عنوان بزرگان .علما .اندیشمندان رسانه ها به روسیه توصیه می کنیم ولی کوچکان و جاهلان و بی خردان اول به سران غرب توصیه کنند دست از تجاوز و خونریزی و تحریم و اشغالگری و تهدید مردم بی گناه جهان بر دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
پاسخگوی 15:01 موقع آمریکا کی می رسه که 2 قرنه داره چوب تو آستین کشور های جهان می کنه و همه را برده خود کرده ؟ جهان را تک قطبی کرده و کسی نیست جلوی این همه ظلم این بچه نحس و توخس و قلدر وایسته؟ یکی هم پیدا شده که نزاره جیب و کیفش را خالی کند ما باید طرف ظالم نحس را بگیریم ؟
تجاوز اون به کنار .فعلا در مورد این داریم حرف میزنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینی که داریم راجعش حرف می زنیم در مقابل همان آمریکا و به دفاع از خود حمله کرده ، چرا نمی خواهید بفهمید ؟ روسیه در جنایات بعد فروپاشی شوروی ناخن کوچکه آمریکا هم نمی شه ! بعد ما اصل کاری را ول کنیم ؟ مثل این است که ما افعی را که در به در دنبالمان کرده ول کنیم تا یک پشه را بگیریم !!!! مغز های زنگ زده ، فعلا یزید زمانه را ول کنیم که شمر ها آفریده و امام حسین را بکشیم به جرم این که به درخواست مردم مظلوم شام از مدینه بیرون آمده تا از دیانت و عقلانیت و حقانیت و مظلوم دفاع کنه ؟ منطق مغز های زنگ زده چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
همان به ما دستور داده که حق و مظلوم را در مقابل ناحق و ظالم دفاع کنیم و هیهات من الذله بگوییم و در این راه حتی از جان خود و عزیزان هم بگذریم ! عقلی که به ما قدرت تشخیص داده تا درست و نادرست را تشخیص دهیم و اولویت ها را درک کنیم ، مانیفیستی که اسمش قرآن است و از جانب صاحب جهان هدفدار است نه غرایز و احساسات و خود خواهانه و پراگماتیسمی که برای رسیدن به هدفش از هر وسیله ای استفاده می کند و برای رسیدن به عالاف و علوفش هر حقی را زیر پا می گذارد ! حتی تاریخ انسانیت خود را فراموش میکند چنانکه شیطان عبادت چندین هزار سال خود را به خاطر منیت فدا کرد!
کی دستور داده ؟ خدا ، عقلانیت ، انسانیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
پاسخ گوی 18:07
اگر یمنی و سوری و عراقی و افغانی و مسلمان و شرقی بشر هستند پس چرا تا به حال نفس امثال شما چنین در نمی آمد وحتی زیر فشار جنگ و تهدید و تحریم کیف می کردید؟؟ حالا «مشخصه که مردم یمن هم مانند مردم اکراین مظلوم و نیاز به کمک دارند» ؟ این مردم اکراین هستند که هفت سال بعد مردم یمن و به اندازه یک صدم مردم یمن و یک صد هزارم مردم خاورمیانه از دست اربابان چون صدام و ال سعود و صالح و اشرف و زلنسکی زخم خورده اند پس اگر نا خالصی نداری جای مشبه و مشبه به را عوض نکن ! اگر مردم یمن هم مانند مردم اکراین مظلوم و نیاز به کمک دارند ؟ پس چرا خبری از کمک نیست و حتی به دشمنان یمن کمک می شود؟ چرا همان ها که دم از حقوق بشر می زنند و به اکراین کمک می کنند ، در مقابل ظلم صد برابر سکوت کرده اند ؟ یک بام و دو هوا ؟ ایا این تناقض نیست ؟ ما به گفته شما اصلا شک نداریم ولی کلا کلا تبعیض ! هفت سال جنگ یمن است و 100 سال جنگ های غرب بر خاور میانه و 73 سال اشغالگری اسرائیل ، اما هرگز چنین صفحه مخصوصی برای اخبار و نظر ها قرار داده نشد!!! هرگز چنین ابراز نظر نشد ! چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حال عنوان مردم مظلوم اکراین ولی مردم یمن !!!!!! همین بیان شما شک بر انگیز است ، شما تنها برای متهم نشدن به تبعیض اسم یمن را کنار اکراین بیان می کنید و می خواهد کره بگیرید و الا از بیان نام مردم خاور میانه کهیر می زدید . و حتی برای آنکه ما از حق مرمان مظلوم خود سخن نگوییم متهم میشویم که ما خود بر حقوق از دست رفته اظهر من الشمس خودی ها شک داریم !!!!!؟ شما و اربابانتان چرا افتاب میانه روز را نمی بینید و کور شده اید اما غروب آفتاب غرب را چنان می پرستید ؟

کی گفته بشر نیستند؟ - شما ها با عمل کردتان .
اصلا طرح این پرسش خودش اشکال داره ! - درسته چون دم خروستان بیرون میزنه .
مشخصه که مردم یمن هم مانند مردم اکراین مظلوم و نیاز به کمک دارند .! - پس کو کمک ؟ شما جیب ما را نزنید کمک پیشکشتان . شاید کمک اکراین تا خاورمیانه معنایش فرق میکنه ؟ آنجا یعنی سلاح دادن و تحریم دشمن کردن و مظلوم نمایی کردن و اینجا یعنی سلاح بر سر ریختن و آوار و آواره کردن و تحریم کردن در حد مرگ و ظالم کردن مظلوم !!!!!!!
ما که شکی در این نداریم .شما خودتون شک دارید که مطرح میکنید این را اصلا !! - خدایی خیلی بیمزه بود این جک مسخره را به اربابانت و اشغال گران فلسطین بگو بی مزه ، خوب آموزشتان داده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
باشه هر وقت اسرائیل فلسطین رو رها کرد عربستان یمن رو رها کرد روسیه هم اوکراینو رها میکنه چشم حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
منظور از استعمار روسیه در ایران ستیز با نژاد اریایی در ایران هست که سالهاست به مدیریت و دستور روسیه داره انجام میشه .که نژاد ایرانی و اریایی را ریشه کن و تغییر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
واقعا؟ بدبخت شدین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خدایی یه چیزی بگو با عقل جور در بیاد ، اوهام و خیالات چرا ؟ شاید کابوس دیدی ؟ شب زیادی خوردی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
آرزومه جنگ جهانی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
من سر این موندم ماها چرا داریم طرف روسیه رو میگیریم؟؟؟
یا اصلا چرا طرف اوکراین رو؟
بی طرفی بودن مگه عیبی داره؟؟؟
یه عده همچین پوتین و روسیه رو میکوبن به سینشون عین اونایی که غرب و آمریکا رو خدا کردن واسه خودشون
به خودتون بیاین آقااااا...
حماقت هم حدی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
بی ادبی هم حدی داره که ریشه در حماقت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
بی طرف بودن یعنی منفعت طلب بودن و چشم بر حقایق بستن ؛ یعنی تشخیص ندادن حق و باطل ، بیط رف بودن یعنی مرگ بیش از 9000000 نفر در جنگ دوم جهانی بر اثر گشنگی و درد بیماری کشیدن برای سربازان متفقین ! آزموده را آزمودن خطاست.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۳:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
آقای زینسکی نترس نترس جنگ جهانی نمی شه چرا جنگ تو خاورمیانه میشه نمی گن ممکنه جنگ جهانی بشه ولی اگه تو اروپا باشه می گن ممکنه جنگ جهانی میشه در ضمن اروپا و ناتو ترسو تر از اون هستن که بخوان جنگ بکنن ناتو ببر کاغذی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی شومن و دلقکی است که با خود زنی و مظلوم نمایی داره نون خودش را در میاره و این وسط یه عده هم بازار گرمی می کنند و الا ایرانی جماعت نباید گول این بازی های شرق و غرب را بخورند . دوست عزیز شهرام خان جنگ خاور میانه گرچه اسما جهانی نمیشه ولی تمام نزاع های کنونی سر منابع انرژی است و رسما جنگ سر این پمپ بنزین است ولی از آنجا که غرب خود را نقطه پرگار می داند و چند قرن است که جهان گرد همین محور مکار می گشته لذا برایشان قابل تصور نیست که روزی دایره به پایان رسد و به آخر ین نقطه اتصال دایره برسند غافل از این که دادار جهان تصمیم به رسم دایره ای زیباتر و کاملتر و بزرگتر گرفته است از این پس جهان تعریفی جدید خواهد یافت !
در بیشتر انیمیشن های 40 سال اخیر ساخت غرب ، قهرمانانن و شخصیت ها به شکل رباتیک و ماشین های پیشرفته اند دائم با هم در دو جبهه خوب وبد در جنگ اند اما دلیل جنگ منبع انرژی است !! حال همه دانسته اند که اصل منبع انرژی است نه قدرت و قلدری و جنگولک بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جنگ جهانی درکارنیست مگراینکه رهبران جهان قدرت بعلت کم مغزی! وافسردگی! خواهان به درک واصل شدن دراوج حماقت باشند! روسیه احتمال نمیداه برای جنگ جهانی برای همین استارت زده! کلاً درعالم ابرقدرتها ثانیه هم ارزش داره (اگرآمریکا هم درمحاسباتش درجنگ افروزیها به نتایج مطلوبی! برای طمع ومنفعت طلبی هابرسه شک نکنید ثانیه روازدست نخواهدداد) درجنگ جهانی دوم هردوطرف ازآخرت! تجهیزات استفاده کردن وفقط یونایتد استیت! سرخپوست سرخ کن! بود که با انفجارجنایت آمیز اتمی خودهمه رامتوجه این قضیه کرد جنگ اتمی درسطح وسیع وفراگیر امکان نداردچون دنیا کلاً به فنا خواهدرفت
Poland
محمد
۱۲:۲۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام بر ارتش نیرومند روسیه.سلام پوتین سلحشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
هیچ ایرانی عادی ای اینجور نمیگه .....
مگر اینکه یک غیر ایرانی فارسی زبان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خوب رو اعصاب این غربگداها راه میری. اینا فکر می‌کنند تعریف و تمجید از روسیه از ته دل و واقعیه ولی خبر ندارند فقط برای در آوردن لج غربگداهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
ابراز نظر آزاد است .
Iran (Islamic Republic of)
مm
۱۲:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایی بهت چی بگیم :/
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
با توجه به شکستهای سنگین روسیه و زمین گیر شدن بیشتر نیروها متجاوز :این جنگ به جنگ فرسایشی تبدیل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
شکست سنگین روسیه؟ اوکراین دیگه عملا وجود نداره. اگه روسها وارد شهرها نشدند برای جلوگیری از کشتار و تلفات بالای غیرنظامیاس. نمی‌گم به خاطر اخلاق اینکارو می‌کنند. احتمالا برای اینکه نمی‌خواند مردم اوکراین رو با خودشون دشمن خونی کنند ولی مهم اینه بر خلاف آمریکا که به نیت کشتن غیر نظامیان وارد جنگ نشدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
لعنت الله روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
و علی آمریکا و اصحابه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
وتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر جنگ ویرانگر درود بر صلح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
ارتش روسیه قطعا پیروز خواهد شد...خود غربی‌ها هم میدونن که روسیه برای تضمین امنیت ملی خود کوتاه نخواهد آمد...البته رسانه های فارسی زبان در خارج از ایران واقعیت را نمی گویند..چون پولشون رو همین غربی‌ها میدن مردم هم باور میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
عبدالوهاب حسینی
۱۰:۳۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
کیف میخواهد با نام جنگ جهانی سوم
کشورهای زیادی را بترساند. وخود را نجات دهد..هیچ جنگ جهانی رخ نمیدهد
فقط با ادامه جنگ ریس جمهور ن ف ه م اکران سرنگون و دولت دوست روسیه جانشین میشوذ..خاک بر سر مزدوران کیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
لعنت به روشیه لعنت به پوتین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
این وسط اسرائیل خودشیرینی میکنه و میخواد خودشو فرشته نشون بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
همانطور که شیطان در خواب خودش را خیلی زیبا نشونمون میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
زلنتسکی دلقکی بیش نیشت خخخخخخ حالا میخواد نظریه جنگ جهانی بده. احمق تو رو چه به دنیای سیاست که از تو احمق تر ها انتخابت کردن. جنگ جهانی خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
مابازنشسته هاآرزوی جنگ جهانی راداریم چون بااین چندرغازحقوق هرروزدرجنگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
شما بازنشسته ی کم فکر منتظر مورچه ای که غرق می شده و گفته دنیا را آب برد با حرف دلقک زلنسکی منتظر جنگ جهانی نباش و برو در اوکراین بجنگ تا طعم جنگ را بفهمی و بعد قدر عافیت را بدانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
جنگ جهانی سوم تموم شد همون جنگ تحمیلی که نصف کشور های دنیا جلوی ایران بودن اگه این جنگ جهانی نبود پس چه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
برو کار میکن مگو چیست کار .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مشغول جنگ خود باشید ، چون از این دیک رو سیا و عمو زلنسکی آبی برای شما گرم نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
این مردکه با سیاست غلطش چوب کرده تو لانه زنبور حالا که زنبورها پدرشون در آوردند می خواد دنیا رو هم بهم بزنه آخر مردکه دلقک تو را به سیاست چی کنار روسیه داشتید مثل کشور‌های قبلی شوروی سابق مشترک المنافع زندگی میکردی حالا میگن نوکری روسیه رو نخواسته بکنه نوکری نوکریه چه تفاوتی دارد نوکر آمریکایی یا روسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خدا کنه تو این سال جنگ جهانی شروع بشه انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
کاسب جنگی فکر نکن در امانی جنگ بد تر از خودش خودشه ایران در جنگ جهانی اعلام بیطرفی کرد ولی توسط انگلیس و روس اشغال شد و چندین میلیون نفر در ایران از گرسنگی و بیماری مردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
قطعا تو یا برنج احتکار کردی یا روغن که مونده رو دستت و داری میسوزی منتظر جنگی تا سود کنی.... کاسب جنگ بی وجدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
چه بعضی ها موافق باشند و چه مخالف، امسال سال جنگ جهانی و بیماری های کشنده هست
امسال سال سیاهی خواهد بود برای اغلب مردم
جنگ نوش جون مردم احمق دنیاست که خود خواه بی بصیرت و جاه طلب شدن
90 درصد مردم اینچنین شدن
مردم الان بدون ماسک میان خیابون ها، بعد دیگران مبتلا میشن و عزیزانشونو از دست میدن... این یکی از این خودخواهیای مردمه
حق مردم مرگه، اگه دستم بود زمین رو با مردمش با خاک کسان میکردم
به زودی وعده الهی که به بیان معصومین آمده محقق خواهد شد / مرگ سرخ / مرگ سفید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
خودت پاشو برو داوطلب بجنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین دوس داره عضو ناتو و اتحادیه اروپا بشه زوره؟چرا بهش حمله میکنید؟اگر فردا هم ایران بگه ما میخوایم گاز اروپا رو تامین کنیم و با غرب دست دوستی دراز کنیم‌مورد حمله روسیه قرار خواهد گرفت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بله منطقه را به اتش میکشد
ناتو برود گورشو گم کند تو سرزمینهای خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
عمو روسیه اون سر دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
روسیه هم دوست داره بخش جداشده کشورش را پس بگیره زوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
تا زمانی که خانه من یا همسایه را به آتش نکشد مشکلی ندارد ولی رئیس جمهور شوروی و آمریکا توافق کردند که ناتو به مرز های روسیه (شوروی) نزدیک نشود و تسلیحات کشتار جمعی و اتمی را به تدریج حذف کنند اما حالا هم ناتو هفت کشور اروپای شرقی را طی کرده و به مرز روسیه و. 600 کیلومتری مسکو رسیده ، که دائم بر طبل جنگ و مخالفت و محدودیت روسیه و چین و ایران می کوبد و از طریق ترکیه به مرز ایران رسیده و از طریق کره جنوبی به مرز چین رسیده است و در حال بلعیدن سه تمدن اصیل شرق است تا آسیا را هم مانند آفریقا بدون مانع چپاول کند
غرب جهان را بر اساس منافع خود می بیند و اجازه هر جنایتی دارد اما شرق حتی حق دفاع از موجودیت و هویت خود را ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
دیگه قدرت نداری بپا کیف نمانی مزدور امریکایی محبوب غرب گرایی زلنسکی فراری
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بیخود مردم جهان را از جنگ جهانی سوم نترسان // هیشکی به کمکت نمیاد // بازی را باختی
Canada
7891
۰۴:۲۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
اقای زلنسکی جنگ جهانی حالا حالاها رخ نمیدهد الکی نگو. بمب اتم هم باعث جنگ جهانی نخواهد شد. به پوتین تعظیم کن و خودت را نجات بده. اینها نتیجه کارهای قبلی خودت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا این جنگ رو راه انداخت وحالا نمیزاره که زلنسکی احمق به این بحران خاتمه بده،مثلا میخواد روسیه رو از پا دربیاره به قیمت نابود شدن تمام اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
Ali۶۷۵۷۵
۰۲:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
بگو دلقک تو نمی‌خواد دنیا رو به جنگ بکشونی ۸ساله یمن و سوریه افغانستان و عراق خاک و خون شده کسی صداش در نیومد همین اوکراین شده نور چشم دنیا اونا آدم نیستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
روسيه اعتماد خودش را ازدست داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
روسیه و ایران و اعراب و آمریکای جنوبی و آفریقا همه اعتماد به غرب و کشور آمریکا را از دست داده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اشتباهی منفی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
شکستی مفتضحانه در انتظار روسیه و عوامل روسیه در همه کشور ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
هر وقت لازم شد ظرف چند ساعت زیر و زبر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
عوامل آمریکا چطور غرب گدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اشتباهی تایید زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر زیرو رو شدنی باشد برای همه خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
فعلا که دشمنان روسیه جرات حضور در جنگ را ندارند و تنها از دور برای برده خود کف می زنند که زلنسکی لنگش کن ، آنان خروج از افغانستان و سوریه را فراموش نکرده اند و انزوای در عراق را شما چرا فراموش کرده اید که جنگ های بیست ساله ناتو در شرق و غرب عالم نتیجه ای جز شکست نداشت و اکنون در اکراین ! افتاب غرب رو به غروب است و فردا آفتاب از شرق طلوع خواهد کرد
آخرین اخبار