استاد دانشگاه کلارکسون آمریکا این فرضیه را بیان کرد که بین باکتری‌های موجود در روده و خستگی فیزیکی و ذهنی ارتباط وجود دارد.

نتایج یک تحقیقات پزشکی در دانشگاه کلارکسون آمریکا نشان می‌دهند که احتمالا بین میکروب‌های روده و برخی ویژگی‌های شخصیتی ارتباط وجود دارد.

دکتر علی بولانی از اساتید دانشگاه کلارکسون آمریکا مسئول این پروژه تحقیقاتی در مصاحبه با فاکس نیوز گفته است: اگرچه ما هنوز در مورد ارتباط روده و مغز درحال مطالعه هستیم، اما بر اساس این یافته‌های اکتشافی، ممکن است بین باکتری‌های روده، (و حالت) انرژی و خستگی ارتباط وجود داشته باشد.

به گفته دکتر بولانی، این یافته‌ها، شواهدی را ارائه می‌دهند که بر اساس آن می‌توان این فرضیه را بیان کرد که بین باکتری‌های موجود در روده و «انرژی ذهنی، خستگی ذهنی، انرژی فیزیکی و خستگی فیزیکی» ارتباط وجود دارد.

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه شده هزاران نوع باکتری، ویروس و قارچ در روده زندگی می‌کنند که به مجموع آن میکروبیوم گفته می‌شود.

محققان این پروژه تاکید کرده‌اند که میکروبیوم روده معمولا در دوران بزرگسالی فرد، به پایداری می‌رسند مگر این که فرد آنتی‌بیوتیک مصرف کند یا مشکلی در دستگاه گوارش داشته باشد.

از سوی دیگر ویژگی‌های شخصیتی نیز پایدار هستند و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا تغییر کنند. با توجه به این موضوع محققان در این پروژه ارتباط بین این دو را بررسی کرده و بر مبنای این پژوهش ارتباطی هم میان میکروبیوم و حالات شخصیتی پیدا کرده‌اند.

این استاد ایرانی دانشگاه کلارکسون آمریکا همچنین خاطرنشان کرده است: "از آن جایی که ما هنوز در حال یادگیری در مورد میکروبیوم روده هستیم، نمی‌دانیم که اگر بخواهیم ویژگی شخصیتی خود را تغییر دهیم، ممکن است شاهد تغییر در میکرو بیوم روده باشیم یا اگر سعی کنیم میکروبیوم روده خود را تغییر دهیم، ممکن است ویژگی شخصیتی ما تغییر کند. "

برچسب ها: باکتری ، خستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
درعلوم نظری تئوریها ونتایج یک تحقیق علمی ممکن است نواقصی داشته باشد ولی رد کردن صد درصد آن عاقلانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
این غلطه. ویژگی های شخصیتی صرفا ممکنه به دلیل وعده های غذایی متفاوت و افکار متفاوت برای سبک زندگی سبب تغییر فلور روده بشن. ضمنن ویژگی های شخصیتی هم توسط مغز تعیین نمیشن. مغز فقط واسطه پردازش هست. پس باید ریشه ای وارد قضیه بشیم. وقتی نگاه ریشه دار کنیم به جهان، به یک چیز میرسیم و آن توحید هست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
آخه یک استاد تمام ایرانی دانشگاه آمریکایی با کلی سابقه و تحقیق علمی و ... اومده این رابطه رو کشف کرده بعد شما میای با دلایل سطحی که حتی ریشه علمی هم ندارن رد میکنی؟
گفتی ویژگی های شخصیتی صرفا ممکنه به دلیل وعده های غذایی متفاوت و افکار متفاوت برای سبک زندگی سبب تغییر فلور روده بشن.
باید بگم نه خیر، به تغذیه و افکار ربط داره ولی اونقدری نیست که بخوایم بگیم صرفا!
ژنتیک و عوامل محیطی مهم ترین عوامل ویژگی های شخصیتی هستن.
جدای از این در این خبر هیچ صحبتی از تعیین ویژگی های شخصیتی توسط مغز نشده، نمیدوم اینو از کجا آوردید
خبرگزاری جوان خواهشا منتشرش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر اون استاد تمام ایرانی دانشگاه آمریکایی بیفته توی چاه، شما میگی حتما چاه خوبیه ما هم بریم توش!
دوست عزیز. چیزایی که من گفتم نزدیک 2 سال تحقیقات دارم روش انجام میدم.
میکروفلور روده صرفا همراهی داره با خصوصیات شخصیتی و ربطی به رابطه علت و معلولی نداره.
لطفا به جای تعصبات بی جا و الکی، برو تحقیقات کن و کتاب بخون تا حقایق رو با عقل خودت درک کنی نه اینکه چارتا چیز میز اینور اونور توی اینستا دیدی بیای بگی!
YJC لطفا پاسخ من رو به این دوست غربگرامون ابلاغ بفرما
آخرین اخبار