مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: طبق آخرین آمار دریافتی، میزان بارش‌های استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش یافته است.

آرش آریانژاد گفت: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) متوسط بارش‌ها در کردستان ۲۹۱ میلیمتر بوده که نسبت به بلندمدت نیز نرمال است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای اسفند امسال نیز ۷۰ میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۹ میلیمتر)، بیش از ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

او می گوید:به دنبال بارش‌های خوب اخیر سد گاران سرریز کرده و پیش بینی می‌شود در بارندگی‌های آینده نیز سد‌های سورال و بانه سرریز شوند.

به گفته آریانژاد در حال حاضر ورودی آب سد چراغ ویس سقز ۴۰ هزار لیتر در ثانیه است که برای جلوگیری از وقوع خسارت و رفع خطر، تخلیه کننده عمقی این سد را به طور کامل باز گذاشته ایم، چراکه سد چراغ ویس بیش از ۵۳ میلیون مترمکعب ظرفیت ندارد و باید دبی آب ورودی کنترل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم آب سد قشلاق سنندج نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ میلیون مترمکعبی کاهش داشته که امیدواریم در بارندگی‌های نرمال بهاره این کمبود جبران شود البته نیاز است آب از رودخانه چهل گزی نیز به این سد انتقال یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.