مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۳۸ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

فرهاد شریفی با اشاره به آغاز مبارزه با علف‌های هرز در مزارع مناطق گرمسیری استان از حدود دو ماه گذشته، گفت: تاکنون کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۳۸ هزار هکتار از مزارع استان انجام شده و پیش بینی می‌شود این سطح در نهایت به ۴۸۰ هزار هکتار برسد.

به گفته آقای شریفی باید کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح همه مزارع گندم و جو استان انجام شود؛ در تلاشیم تا همه مزارع گندم و جو آبی و حداقل ۹۰ درصد مزارع دیم استان علیه علف‌های هرز سمپاشی شوند.

امسال کار مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات استان به دلیل وقوع دیرهنگام بارندگی موثر (پَلِه) در اکثر نقاط استان دیرتر از سنوات معمول شروع شده، نزدیک ۸۰ درصد مزارع گندم استان هنوز در مرحله پنجه زنی بوده و به رشد کافی برای انجام سمپاشی علیه علف‌های هرز نرسیده اند.

سال زراعی گذشته کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان انجام شد و  به دلیل خشکسالی حادث شده امکان سم پاشی برخی مزارع دیم استان علیه علف‌های هرز وجود نداشت.

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو ضروری است،  سهل انگاری زارعان در سم پاشی مزارع علیه علف‌های هرز، کیفیت و کمیت محصول را به مقدار زیادی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته آقای شریفی، مشکلی برای تامین سم مورد نیاز کشاورزان نداریم و بیش از ۱۵ نوع سم در فروشگاه‌های استان موجود است.

 با ردیابی‌های صورت گرفته فعلا خبری از سن و زنگ زرد در مزارع استان نیست، اما به محض رویت بیماری یا آفت نسبت به مبارزه اقدام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.