وجود معتادین در قبرهای منطقه جعفرآباد کرمانشاه موضوعی که چند وقتی است مطرح شده اما واقعیت چگونه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، در شهرستان کرمانشاه منطقه جعفرآباد معتادها داخل قبرها یا کنار خیابانها می خوابند . پیگیری کنید.

این ها درخواست عنوان شده یکی از شهروندان کرمانشاه در سوژه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران است که تقاضای پیگیری جمع آوری و رسیدگی به معتادان عنوان شده ، رسیدگی به این موضوع را از بهزیستی و شهرداری جویا شدیم.

معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : در حال حاضر , دو نهاد شهرداری و بهزیستی در زمینه ارائه خدمت به معتادین متجاهر فعالیت دارند.

او گقت : وظیفه سازمان بهزیستی در این زمینه ارائه خدمات به معتادین متجاهر پس از ارجاع قانونی به مرکز است و وظیفه جمع آوری معتادین بر عهده سازمان بهزیستی نیست.

او افزود : با پیگیری های صورت گرفته, شهرداری کرمانشاه مجاب به مداخله در زمینه اعتیاد شده و ظرفیت خوبی جهت ارائه خدمت به معتادین متجاهر در سه مرکز خود ایجاد کرده است.

احمدی نصر مسئول زیباسازی شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : در برنامه ششم توسعه توضیحاتی داده شده مبنی بر اینکه شهرداری تکالیفی درباره معتادین متجاهر دارند.شهرداری کرمانشاه اردوگاه چشمه سفید را دارد که معتادین سطح شهر و دچار معضلات اجتماعی به آنجا انتقال داده می شود.

او گفت: اگر بگوییم یک اردوگاه یا ۲ کمپ کفایت می کند شاید گزافه گفته باشیم چرا که نیاز به مجموعه های جدید است که اخیرا مجموعه خانه امید در دستور کار قرار داریم اما این نیازمند این است که هزینه های لازم را داشته باشیم و هزینه هایی پرداخت شود و یک همدلی ویژه باشد.

احمدی نصر افزود: صحبت عنوان شده که معتادین در قبرهای جعفرآباد می خوابند اولا قبرها در جعفرآباد نیست در مجموعه آرامستان است که محصور است و تحت مدیریت آرامستان قرار دارد و مواردی که این شکل وجود دارد توسط عوامل منطقه و عوامل آرامستان به اردوگاه منتقل می شوند دوما اینکه یک فضایی بصورت یک پناهگاه در مناطق حاشیه ای شکل گرفته باشد ما تیم شیفت شب داریم بازرسان شب ما در حال گشت زنی هستند اگر مواردی اینچنینی باشد بصورت بی سیم اعلام شده و نسبت به جمع آوری اقدام می کنیم .

او افزود: نسبت به کلان شهرهای دیگر حتی تهران که به وفور دیده می شود در شهر کرمانشاه کمتر است با اینکه نمی توانیم بگوییم کرمانشاه معتاد ندارد گاها متاسفانه جمع آوری هایی که انجام می دهیم می بینیم از استان های دیگر وارد کرمانشاه شده اند که ما بلافاصله ورود می کنیم و مجدد به محل های خودشان برمی گردانیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.