اداره‌کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با پارک علم و فناوری این شهر روز پنجشنبه برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه فردی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به اینکه برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز است با تمام سازمان‌ها و ادارات خصوصا دانشگاه‌ها تعامل و همکاری داشته باشیم، گفت: تفاهم نامه همکاری باعث از بین رفتن موازی کاری‌ها می‌شود و بسیاری از برنامه‌های ترویجی و فرهنگی زیرساختی را می‌توانیم با همکاری و توان بیشتری اجرایی کنیم.

معصومه حسنی خونسار گفت: در استان کرمانشاه تعداد ۸۹ باب کتابخانه عمومی نهادی داریم و ۱۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی با سازمان‌ها و ادارات که بسیاری از این کتابخانه‌های مشارکتی در ادامه همین همکاری‌ها ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه هم با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و کسب و کار در جهاد دانشگاهی گفت: تاکنون از ۶۵۰ واحد فناور در این استان حمایت شده و اخذ مجوز‌ها و استانداردسازی محصول توسط پارک علم و فناوری استان کرمانشاه انجام می‌شود.

سیامک آزادی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از موضوعات مهم هر جامعه‌ای است و ما با انعقاد تفاهم نامه همکاری و اجرای برنامه‌های مشارکتی می‌توانیم در حمایت و همراهی با کتابخانه‌های عمومی در جامعه برای تحقق این مهم تأثیر گذار باشیم.

آقای آزادی گفت: حداقل ۱۱۰ واحد فناور و سایر اجزا شامل واحد‌های طرح و توسعه صنایع بزرگ، شتاب دهنده‌ها، مراکز نوآوری و انتقال فناوری دانشگاه‌ها در مراکز رشد مستقر و برای نخستین بار فضایی توسط این پارک فراهم شده تا این بخش‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند و پارک علم و فناوری بعد از جذب شرکت‌ها و در مسیر تجاری‌سازی محصولات آن‌ها به طور سیستماتیک به دنبال رایزنی برای حذف موانع پیش رو است.

امروز جامعه ما نیاز به توجه بیشتری در بخش توسعه فرهنگ مطالعه دارد و برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با تمام توان همراه و حامی کتابخانه‌های عمومی هستیم و این موضوع هدف اصلی ما است.

در پایان امضای تفاهم نامه همکاری سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان/ فرهنگی/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.