فرماندار شهرستان لنده گفت: علت عقب ماندگی و توسعه نیافتگی این شهر ستان وجود معارضات اجتماعی است.

جلال دانش به همراه اعضای شورای اداری و مسئول بنیاد علوی از روستا‌های بخش موگرمون بازدید کرد.

او در حاشیه بازدید و دیدار با مردم و دهیاران روستاهای این بخش گفت: به اتفاق مسئولان ادارات دولتی و خدمات‌رسان مشکلات و موانع مرکز بخش یعنی شیتاب را ابتدا بررسی کردیم و متأسفانه مشکل عمده‌ای که در این مناطق محسوس است بحث معارضات مردمی است که همه متنفذین، ریش سفیدان و کسانی که می‌توانند مؤثر باشند به‌لحاظ اجتماعی پادرمیانی کنند، تا معارضات اجتماعی برطرف شود.

به گفته فرماندار شهرستان لنده، مردم باید در عمران آبادی روستاها پیشگام و پیشرو باشند و اگر این معارضات حل نشود کار‌هایی که دولت با مشارکت بنیاد علوی در حال اجرا است با مشکل مواجه می شود و اعتبارات برگشت می‌خورد و این مردم هستند که ضرر می‌کنند.

او گفت: در روستای مونه بهسازی و زیرسازی و قیر پاشی با مشارکت بنباد علوی و بنیاد مسکن انجام گردید و آسفالت این روستا از چند روز دیگر شروع می‌شود.

دانش می گوید: ساخت پل ارتباطی دم تنگ لنده، اجرای طرح هادی، رفع فرسودگی شبکه آب شرب، جدول کشی قسمتی از روستا، ساماندهی تیر‌های برق، بهسازی معابر روستا، نبود زیر ساخت‌های نمایندگی ادارات، نبود اینترنت از جمله موارد و مشکلات روستای شیتاب و مونه بود که ازسوی مردم و دهیار مطرح شد.

فرماندار لنده گفت: خدمات نظام در این روستا‌ها خیلی خوب صورت گرفته، ولی هنوز جای کار دارد، چون عمق محرومیت زیاد است.

همچنین مسئول بنیاد علوی در شهرستان لنده گفت: اگر بنیاد مسکن مشارکت خود را با ما عملی و به تعهدات خود که تامین قیر است عمل کند همه کوچه‌های ۱۳ روستا را که ۱۲ هزار متر می‌باشند آسفالت خواهیم کرد.

علی نیکبخت می گوید: بنیاد علوی در روستا‌ها سرمایه اجتماعی انسانی پای کار دارد که اگر در این روستا‌ها مشکلی صورت گیرد توسط نیرو‌های انسانی روستا و مشارکت مردم برطرف می‌شود و تسهیلات لازم به مردم داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.