معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به هفت هزار و ۸۴۰ نفر رسید.

دکتر عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۶۸ هزار و ۴۷۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۰۹ هزار و ۹۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۶۱۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۸ هزار و ۷۸۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۳۵۸ هزار و ۸۵۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۱ هزار و ۱۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۱۱۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته او، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۸۴۰ نفر رسید.

این مقام مسئول گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۵۹۴ هزار و ۴۲۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رضائیان زاده گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۳۰ هزار و ۱۷۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۵۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۵۲ هزار و ۹۶ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۳۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.