حسنی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان شد

عصر امروز دوشنبه در مراسمی روح‌الله حسنی به عنوان رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی استان زنجان معرفی و از تلاش‌های جواد تاراسی قدردانی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در این مراسم با بیان اینکه در استان زنجان ۸۵ هزار بهره‌بردار داریم و وظیفه تأمین امنیت غذایی بر عهده سازمان جهادکشاورزی است که به اندازه کل کشور ذی‌نفع دارد، گفت: طبق آمار، نرخ بیکاری پارسال ۵/۸ درصد بوده و نرخ مشارکت اقتصادی نیز به ۴۳/۱ درصد رسیده است.

قاسم‌لو بااشاره به اینکه نرخ بیکاری به تنهایی نمی‌تواند شاخص مناسبی برای سنجش وضعیت بازار کار باشد و باید با نرخ مشارکت همراه شود، گفت: با نرخ بیکاری ۵/۸ درصدی، تقریباً ۲۰ هزار نفر بیکار داشتیم.

او می گوید: در حال حاضر رشد اقتصادی در کشور به ۸ درصد رسیده که برای استان زنجان این عدد از میانگین کشوری بالاتر بوده، به گونه‌ای که این رقم در بخش کشاورزی به ۱۰/۹ درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بخش کشاورزی کمترین میزان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید را داشته و بار زیادی بر سیستم بانکی کشور ندارد؛ بنابراین باید توسعه کشاورزی متناسب بر توان شهرستان‌ها باشد و از آنجایی که شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان و سایر شهرستان‌ها مناطق محرومی هستند، توسعه کشاورزی می‌تواند مناسب باشد.

تغییر کشاورزی سنتی نیاز به یک زیرساخت اساسی دارد

رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: علی‌رغم تحولات جدید در حوزه کشاورزی، هنوز در دوران کشاورزی سنتی هستیم.

 حسنی می گوید: حوزه کشاورزی تقریباً از خصوصی‌ترین ارگان‌ها در کشور بوده که از نظر حمایت‌های دولتی بسیار کم برخورد شده است.

او با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: در حوزه بازار، برنامه‌های مهمی پیش‌رو داریم، به خصوص در ایام عید و ماه رمضان، تنظیم و عرضه محصولات با قیمت مصوب و نیز نظارت در برنامه‌های پیش روی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان گفت: تغییر کشاورزی سنتی به نوین و صنعتی، نیاز به زیرساخت‌های اساسی داشته و ما باید محصولات، آب و زمین را پایش کنیم که این اتفاق رخ نخواهد داد، مگر اینکه از ظرفیت‌های بخش خصوصی به خوبی بهره ببریم.

او می گوید: با استفاده از کشاورزی هوشمند و اطلاعات به‌روز و برنامه‌ریزی شده، بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

حسنی گفت: از برنامه‌های جدید این سازمان، این است که استان زنجان را به سمت الکترونیکی شدن بخش کشاورزی سوق دهیم.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از همه همکاران و تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی و کمک‌های دولتی و وزارتخانه طلب یاری برای پیشروی به سمت اهداف تحولی این سازمان را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
على فكرمندى
۱۳:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
ضمن آرزوى موفقيت آقاى حسنى،شناسائى و انجام پروژه هاى ملى و استانى تحقيقاتى زيربنائى در خصوص آب،خاك،محصولات زراعى و باغى استان كه نياز كشاورزى،باغدارى و كشاورزان و باغداران امروزه استان ميباشد و تا حالا هم انجام نشده، ميتونه به توسعه كشت استان و افزايش ميزان و كيفيت توليد كمك قابل توجهى بكنه.