معاون جهادکشاورزی استان زنجان گفت: میزان مصرف سموم و کود شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی در زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

 جعفری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ واحد برای تولید کود در زنجان مجوز فعالیت دارند، گفت: عمده صادرات استان از مبداء گمرک زنجان انجام نمی‌شود.

او با بیان اینکه برای ایجاد اطمینان در حوزه کشاورزی باید نسبت به اجرای زنجیره عرضه محصول تولید شده به مانند آنچه که در تولید مرغ روی داده انجام شود، گفت: در این رابطه یک سرمایه گذار نسبت به عرضه سیب زمینی به صورت زنجیره‌ای اقداماتی انجام داده است که می‌تواند الگو قرار گیرد.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان می گوید: در استان زنجان از بابت تولید محصول سالم دغدغه‌ای وجود ندارد.

جعفری با اشاره به اینکه اقدامات چند کشاورز در این حوزه نباید به کل فعالان این حوزه تعمیم داده شود، گفت: محصولات استان زنجان به عنوان نمونه و شاهد به مقاصد صادراتی ارائه شده و سپس محصول جایگزین صادر می‌شود.

او از پلمب ۶ واحد توزیع سموم کشاورزی به دلیل تخلفات انجام شده خبر داد و گفت: در این راستا لازم است که برای صدور مجوز فعالیت دقت بیشتری انجام شود.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: میزان مصرف سموم و کود شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی در زنجان پائین‌تر از نرم جهانی و کشوری است.

جعفری با بیان اینکه تاکنون گزارشی از وجود سم و کود بیشتر از میزان لازم و همچنین فلزات سنگین در محصولات کشاورزی نرسیده است، گفت: محصول برگشتی هم برای استان گزارش نشده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.