رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: دهه فجر امسال ۵۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان دراستان به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - تاراسی گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها ۹۷۳ فرصت شغلی در زنجان ایجاد می‌شود.

او  بابیان اینکه این طرح‌ها در بخش‌های تولیدات گیاهی، دامی، آب و خاک، صنایع تبدیلی و امور اراضی است افزود: صدور اسناد کاداستر برای ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از جمله این طرح‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  به بهره برداری از ۷ واحدگلخانه تولید توت فرنگی و سبزی و صیفی به ظرفیت ۴۲۵ تن در سال اشاره کرد  و گفت: یک واحد تولید نهال گردوی پیوندی به ظرفیت ۸۰ هزار اصله افتتاح و ۲۶ دستگاه ماشین آلات کشاورزی نیز دهه فجر امسال واگذار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین با اشاره به افتتاح ۷ واحد تولیدات دامی در استان، گفت: واحد‌های پرورش بز، گوسفند و بره در مجموع با ظرفیت ۲ هزار و ۶۰۰ رأس و واحد‌های پرورش بوقلمون مادر، مرغ گوشتی و بلدرچین نیز در مجموع با ظرفیت ۲۰۶ هزار و ۵۰۰ قطعه فعایت خواهند کرد.

تاراسی می گوید: ۴ طرح لوله گذاری و احداث بند انحرافی، ۲ طرح لایروبی و مرمت قنات عمومی، ۲ طرح عملیات اجرایی کانال بتنی و ۱۵ طرح آبیاری تحت فشار نیز از جمله طرح‌های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال است.

او  همچنین به بهره برداری از ۲واحد سردخانه محصولات کشاورزی به ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ تن در استان اشاره کرد و گفت: یک واحد کارخانه تولید مربا و مارمالاد به ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در روز و یک واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور نیز در این ایام فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.