کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی این استان از امروز یکشنبه تا فردا دوم اسفند ماه در حالت هشدار زرد قرار دارد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - سلطانی گفت: هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد به منظور آگاهی و اقدام در صورت نیاز به دلیل احتمال وجود خسارت یا آسیب نقطه ای در استان صادر شده است.

او می گوید: از امروز تا دوشنبه مخاطره بارش برف و باران، گاهی به شکل رگبار و رعد و برق در استان فعال می شود.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: اثر این مخاطره در شهرستان های طارم، زنجان، ابهر، ماهنشان، خدابنده، ایجرود، خرمدره، ابهر و سلطانیه خواهد بود.

سلطانی گفت: این مخاطرات جوی موجب آسیب و خسارت به محصولات کشاورزی و پوشش گلخانه ها می شود که نیاز است سوخت جایگزین تامین و میزان دما و رطوبت کنترل  شود.

او می گوید: توصیه می شود عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات، انتقال دامدار واحدهای فرسوده و مستهلک، تعیین خوراک پر انرژی برای دام‌ها و دامداری ها نسبت به خشک نگه‌داشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب سالن ها اقدام کنند.


کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: در این شرایط توصیه می شود، نسبت به عایق بندی و محافظت از کندوها، عدم استقرار کندوها در ارتفاعات و کنار جاده ها، کنترل دریچه های ورودی و خروجی استخرها و کنترل تجهیزات برقی استخرهای پرورش ماهی اقدام شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.