نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی از موافقت شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بازسازی ۱۰ واحد مسکونی و مدرسه تخریب شده روستای «ساروخان» شهرستان جوانرود در اثر زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- آرش لهونی گفت: در بازدیدی که از روستای ساروخان انجام گرفت، یکی از مطالباتی که از سوی مردم این روستا مطرح شد موافقت با بازسازی مدرسه روستا و ۱۰ واحد مسکونی خسارت دیده است که به علت پروژه سد ساروخان تاکنون مجوز بازسازی آن‌ها صادر نشده است.

با درخواست و پیگیری‌هایی که از شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شد خوشبختانه مجوز بازسازی این واحد‌ها صادر شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز گفت: طبق اعلام شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، اهداف سد ساروخان با احداث سد نوئل در شهرستان جوانرود تامین خواهد بود و بر این اساس تا تعیین تکلیف مطالعات سد نوئل، مطالعه و اجرای سد ساروخان به حالت تعلیق درآمده است.

محمودرضا شهلایی گفت: از آنجا که براساس مطالعات اولیه، روستای ساروخان در دریاچه سد ساروخان واقع شده و تا زمان تکمیل مطالعات سد نوئل، امکان موافقت با مجوز ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و مدرسه جدید برای این شرکت مقدور نیست، با توجه به زمان بر بودن روند مطالعات این سد‌ها و درخواست اهالی منطقه و در صورت موافقت سایر نهاد‌ها و ارگان ها، بازسازی این واحد‌ها از نظر شرکت آب منطقه‌ای استان بلامانع است.

انتهای پیام/ ط.پ

برچسب ها: بازسازی ، زلزله ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.