یک مقام سازمان ناتو از بسته شدن موقتی دفتر این نهاد در پایتخت اوکراین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک مقام از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از بسته شدن دفتر این ائتلاف در شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین، خبر داد.

طبق گزارش اسپوتنیک، این مقام ناتو مدعی است که دلیل این تعطیلی تأمین امنیت کارمندان است و گفت: «کارمندان به شهر‌های لویو در اوکراین و بروکسل در بلژیک منتقل می‌شوند، البته مأموریت ناتو در اوکراین همچنان ادامه دارد.»

این مقام همچنین اعلام کرد که نیرو‌های ناتو اکنون اوضاع اوکراین را ارزیابی می‌کنند، و افزود: «تأمین امنیت کارمندان ناتو برای ما در اولویت است و کارمندانمان را به همین دلیل به لویو و بروکسل منتقل کردیم.»

در حال حاضر کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا بر تنش روسیه و اوکراین افزوده‌اند و ادعای حمله احتمالی از سوی روسیه به اوکراین را مطرح کرده‌اند، البته این ادعا‌ها بار‌ها از سوی مسکو رد شده است.

همچنین از روز گذشته نشست امنیتی ناتو در مونیخ در حال برگزاری است و مقام‌های غربی در این نشست نیز ادعا‌های خود در قبال روسیه را تکرار می‌کنند.

البته روسیه پیش‌تر از این نشست اعلام کرد که امسال به دلایل مختلفی در این نشست شرکت نخواهد کرد.

اما در مقابل «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، که علی‌رغم هشدار‌هایی که مبتی بر احتمال حمله از سوی روسیه به او داده شده بود، در این نشست شرکت کرد در اظهارات خود مدعی شد که تحریم‌ها علیه روسیه پس از تجاوز احتمالی این کشور به اوکراین بی‌اثر خواهد بود، و خواستار ارائه چارچوب زمانی مشخص برای عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

از طرفی شهروندان مونیخ نیز در اعتراض به سیاست‌های ناتو که به افزایش تنش در اوکراین منجر شده است در مقابل مقرِ نشست امنیتی مونیخ دست به اعتراض زدند و پلاکارد‌هایی به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «کشاندن کشور‌های ناتو به جنگ را متوقف کنید».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار