خانواده های افغانستانی که در جریان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به اوکراین رفته بودند به قطر فرستاده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - واشنگتن پست به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا، با نشر خبری گفته است که گروهی متشکل از ۴۴ افغانستانی که توسط اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۱ از افغانستان خارج شده بودند، اکنون از اوکراین تخلیه شده اند.

به گفته واشنگتن پست ۹ خانواده در یک طیاره قطری از کیف به دوحه قطر جایی‌که بالای اسنادهای این افراد برای سفر به آمریکا بررسی می شود، پرواز کردند.

بایدن در ۱۴ اپریل ۲۰۲۱ دستور خروج کامل نیروهای آمريکايی از افغانستان تا سالگرد ۱۱ سپتامبر را صادر کرده بود.

عملیات خروج آمریکا از افغانستان که بین ۱۵ تا ۳۰ اگست ۲۰۲۱ انجام شد، به دلیل آشفتگی و عدم سازماندهی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. دست‌کم ۱۸۳ نفر - از جمله ۱۳ نظامی آمريکايی - در بمب‌گذاری فرودگاه کابل در ۲۶ اگست به دست داعش در حالی که عملیات خروج وارد دوازدهمین روز خود شده بود، کشته شدند.

همچنین در جریان خروج آمریکا از افغانستان، نیروهای آمریکایی با این ادعا که یک پناهگاه گروه داعش را مورد حمله قرار می‌دهند، یک منزل مسکونی را هدف حمله پهپادی قرار دادند که در آن ۱۰ تن از اعضای یک خانواده از جمله چند کودک کشته شدند. خانواده قربانیان حمله پهپادی آمریکا در کابل خواستار به رسمیت‌شناختن این حمله به عنوان جنایت جنگی و مجازات دستور دهندگان آن هستند.

انتهای پیام/ ر

 

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.