با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ دو پروژه اجرای خط انتقال تامینی آب مجتمع کریک و دارشاهی و بازسازی شبکه توزیع آب روستای ده شیخ در شهرستان دنا به زمین زده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این آئین ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: از مسئولین فعلی و قبل آب و فاضلاب استان و متولیان تشکر میکنم که به هر نحو منشأ خدمات رسانی به مردم شده اند.

مهدی روشنفکر گفت: درست است زمین لرزه سبب آسیب های فراوانی شد، اما نعمت های فراوانی نیز در پی داشت، امروز بسیاری از پروژه ها به واسطه اعتبارات پس از زلزله در حال اجراست.

او گفت: کل اعتبارات دنا کمتر از ۲۰ میلیارد تومان بود امروز تنها در حوزه آب و فاضلاب ۸۰ میلیارد تومان بودجه گذاشته شده است.

روشنفکر گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای دنا خارج از روال معمول بودجه (آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده) مصوب کردیم و در سال آینده خیلی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پروژه اجرای خط انتقال تامینی آب مجتمع کریک و دارشاهی با اجرای هفت کیلومتر خط انتقال قرار است آب جمعیت ۱۵۰۰ خانواری این مناطق را تأمین کند.

اسفندیار برخه گفت: برای اجرای این پروژه ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات زلزله تخصیص داده می شود.

او از آغاز عملیات آبرسانی به روستای دهشیخ خبر داد و گفت: بازسازی شبکه توزیع آب روستای ده شیخ یکی از مطالبات مهم جمعیت ۱۲۰۰ نفری این منطقه بود که با اجرای ۵ کیلومتر شبکه از امروز وارد فاز عملیاتی میشود.

برخه گفت: اعتبار این پروژه ۱۳ میلیارد ریال است که با اعتبارات زلزله تأمین و تخصیص خواهد شد.

او گفت: در مجموع قریب به ۸۶ میلیارد تومان در حوزه آب برای شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون مصوب و تخصیص شده و می شود که نسبت به سال ۹۹ از جهش بسیار خوبی برخوردار بوده است.

برخه گفت: آبرسانی پایدار و سالم از خطور قرمز و مهم دولت است، برنامه ریزی و کمک های خوبی قرار است در این خصوص به استان تخصیص داده شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت آبفا نیز خود را فراتر از تعهدات ملزم به خدمات رسانی به مردم نجیب استان در همه شهرستان ها می داند، در این زمینه البته قصور هست که مهمترین دلیل آن مسائل مالی و اقتصادی است که امیدواریم با عزم دولت این موانع برداشته شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.