رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: ۴۰ درصد از شبکه های داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان فرسوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - امید صالحی گفت: میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان بیش از ۴۴۳ کیلومتر می باشد که از این میزان ۲۵۳ کیلومتر شبکه توزیع است.

او گفت: برای تعمیر هر کیلومتر از شبکه توزیع آب آشامیدنی روستایی این شهرستان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صالحی گفت: عمر مفید این خطوط پایان یافته که علاوه بر هدر رفتن مقدار زیادی آب، در مواردی باعث آلودگی آب آشامیدنی این روستاها نیز می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: هم اکنون ۶۲ روستا با بیش از هشت هزارو ۷۵۰ مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.

صالحی گفت: زیرساخت های آب آشامیدنی و مشکلات قطعی آب آشامیدنی ۱۶ روستای این شهرستان در چند ماه گذشته برطرف شد.

او گفت: سراب ننیز، تلخاب شیرین، بی بی جان آباد، مکین آباد، کمبل، پشه کان، دژ سلیمان، آب گندی، اسلام آباد، شمس عرب، آبکل و سعادت آباد از جمله این روستاها هستند.

صالحی گفت: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی آب روستاهای جهاد آباد، ناصر آباد و شهرک مهاجرین و بخشی از شهرک امامزاده جعفر تقویت و نسبت به گذشته از وضعیت مطلوب تری برخوردار خواهد شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: کیفیت آب آشامیدنی تمام روستاهای زیر پوشش این شهرستان، ماهیانه در آزمایش های گوناگون میکروب شناسی کنترل می شود.

صالحی گفت: هم اکنون آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان از ۲۹ ایستگاه شبکه آبرسانی، سد کوثر و تعدادی چاه عمیق و نیمه عمیق تامین می شود.

او گفت: اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده آب آشامیدنی روستاهای گچساران به منظور جلوگیری از شکستگی های متعدد، کاهش هدر روی آب، شناسایی و حذف انشعاب های غیرمجاز و تثبیت فشار شبکه آب آشامیدنی انجام می شود.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران ۳۷ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.