سخنگوی دولت گفت: تا پایان اسفند ماه مبلغ سود سهام عدالت از سوی شورای عالی بورس در اختیار افراد خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت:  تا پایان اسفند  سود سهام عدالت از سوی شورای عالی بورس در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

پیش از این قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفته بود فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند آغاز می شود و تا قبل از پایان سود همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

قربانزاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را ۴۹ میلیون نفر اعلام کرده و گفته بود افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند بایستی تا تاریخ ۱ اسفند امسال سهامدار استانی باشند و سهامشان را نفروشند تا مشمول این سود شوند.

در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه را شاهد بودیم

به گفته بهادری جهرمی «پروژه آبرسانی ۱۰هزار نفری روستایی دیروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. برخی از پروژه های وزارت نیرو هم توسط رئیس جمهور افتتاح و حدود ۲۱۱ روستا برق رسانی شد.در حوزه شهری بصورت صد درصد تامین برق داریم و در حوزه روستایی به ۹۷ درصد تامین برق رسیده‌ایم.

سخنگوی دولت گفت: در دهه فجر آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه در حوزه‌های صنعتی و پتروشیمی را با حضور رئیس جمهور شاهد بودیم که ارزش آن بیش از ۱۷ میلیارد دلار یعنی ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی روز یکشنبه (۱۷ بهمن) آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور را کلید زد که در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد.

۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.

  رئیس جمهور برای شرکت در مجمع سران اپک گاز دعوت  شده است

سخنگوی دولت درباره سفرهای خارجی رئیس جمهور گفت: سیاست دولت در توسعه روابط در سطح جهانی با اولویت کشورهای همسایه و منطقه روشن است. در این راستا دولت از هیچ تلاشی برای نقش آفرینی هم در اجلاس‌های جهانی هم در اجلاس‌های منطقه‌ای و نشست‌های منطقه‌ای فروگذار نخواهد کرد.

به گفته بهادری جهرمی رئیس جمهور برای شرکت در مجمع سران اپک گاز دعوت شده که در استمرار و ادامه سیاست دولت در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و به ویژه همکاری های اقتصادی و تجاری است. احتمال شرکت رئیس جمهور در این مجمع وجود دارد.

پیش از این در تاریخ ۹ بهمن وزیر خارجه قطر در دیدار با رئیس‌جمهور ایران دعوت رسمی امیر قطر را از حجت الاسلام رئیسی برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های صادر کننده گاز تقدیم کرده بود.

۱۰ کیلومتر از جزیره قشم آزادسازی می شود

وی درباره دستور رئیس جمهور  مبنی بر آزاد سازی سواحل گفت:دستور اخیر رئیس‌جمهور در زمینه اولویت بخشی به آزاد سازی سواحل بوده است .این دستور محدود به سواحل شمالی نبوده و همزمان پیگیری‌هایی برای آزادسازی سواحل جنوبی هم صورت می‌گیرد.در این راستا ۱۰ کیلومتر از جزیره قشم هم آزادسازی می شود.

به گفته سخنگوی دولت « با مشاهده جدیت دولت در زمینه آزاد سازی سواحل همکاری خوبی بین نهادها در این زمینه صورت گرفت.  صدا و سیما و نیروهای مسلح به این اقدام پیوستند‌ و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وزیر کشور متولی این امر شده است.»

«در پی مهلت ۲۰ روز رئیس‌جمهور برای آزادسازی سواحل کشور، همه دستگاه‌ها به آزادی سواحل شمالی و جنوبی کشور موظف شدند.همچنین رییس کل دادگستری مازندران گفت: بعد از گذشت چهارده سال حدود ۴۰۸ کیلومتر معادل ۸۷ درصد از سواحل خزر آزاد سازی شد و ۱۳ درصد آن آزاد نشده است.»

برنج ایرانی از ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان در بازار موجود است

بهادری جهرمی درباره تامین میوه شب عید گفت:  برای تامین میوه شب عید و کالاهای اساسی تدابیر لازم در ستاد تنظیم بازار اتخاذ شد. سازمان تعاون روستایی با همراهی سازمان میادین و اتحادیه میوه و تره بار متولی این امر شدند. ذخایر موجود است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد ؛ خرمای ماه رمضان هم همینطور. توزیع هوشمند هم داریم و در شب عید این روند تداوم خواهد داشت.

۱۷ بهمن وزیر جهاد کشاورزی گفته بود «تلاش می‌کنیم برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز بیش از ۵۰ درصد میوه از طریق سامانه‌های هوشمند در سراسر کشور توزیع شود و با برنامه‌ریزی بتوانیم این بازار را مدیریت کنیم.»

سخنگوی دولت گفت: درباره برخی اقلام همانند برنج و سیب زمینی هم با خشکسالی رو به رو بوده‌ایم‌. ۲۰ درصد به نسبت نیاز کمتر تولید صورت گرفته و عده ای از خشکسالی سوداگری می کنند.البته دولت نسبت به این موضوع حساسیت و واکنش سریع نشان می دهد‌.

وی می‌گوید که « در حال حاضر برنج ایرانی از ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و حدود ۴۰ هزار تومان و همچنین برنج خارجی در سامانه هوشمند موجود است. بقیه هم با واردات از سوی جهادکشاورزی کنترل می شود. مصرف کنندگان نیز در مقابله با سوداگران همراهی لازم را داشته باشند.»

مشاور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی دیروز گفت از ۱۷ بهمن توزیع هوشمند برنج ایرانی شیرودی با قیمت کیلویی ۴۲ هزار تومان در سامانه بازرگام آغاز شده است و این شیوه فروش تا رسیدن قیمت برنج ایرانی به نرخ سابق ادامه خواهد داشت.

به گفته عربشاهی این اقدام با هدف کنترل و تنظیم بازار بوده و رنج صددر صد ایرانی شیرودی در «سامانه بازرگام» با قیمت کیلویی ۴۲ هزار تومان توزیع می‌شود.

توافق موقت در دستور کار دولت نیست

وی درباره خبرهای لغو تحریم‌های آمریکا گفت: هیچ تغییری در سیاست ایران اتفاق نیفتاده و اتفاق نخواهد افتاد. توافق موقت اساسا در دستور کار نیست. دولت ایران در این مسئله مصمم است که به نتیجه برسد، باید طرف مقابل هم همین جدیت را از خود نشان دهد.

به گفته بهادری جهرمی « اینکه دولت اقتصاد را به مذاکرات گره نزده اظهر من الشمس است. در اوج مذاکرات با ثبات نرخ ارز رو به رو هستیم. خنثی سازی تحریم‌ها پا به پای مذاکرات در دستور کار بوده ، اما اینکه انتظار داشته باشیم  تورم ۶۰ درصدی که در هنگام تحویل دولت رو به رو بودیم در کوتاه مدت به صفر برسد نشدنی است. ما همچنان داریم بودجه دولت قبل را اجرا می کنیم و برنامه ریزی اصلاحی با بودجه جدید اجرایی می شود.»

در آخرین موضع گیری درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها رئیس جمهور اعلام کرد اقتصاد را معطلِ برجام نمی‌کنیم. حجت الاسلام رئیسی همچنین گفت کسی که نقض برجام کرد، آمریکایی‌ها بودند و آن‌هایی هم که به تعهدات عمل نکردند اروپایی‌ها بودند.

صبح امروز هم هیئت مذاکره کننده ایران به وین اعزام شد تا به قول میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات آخرین دور این گفتگوها را پیگیری کنند.

منتظر تصمیم مجلس درباره یارانه‌ها هستیم

سخنگوی دولت درباره حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه گفت: حذف یارانه دهک های پر درآمد متاثر از نظام توزیع یارانه است. دهک بندی خانوارها به صورت مستمر باید بروز رسانی شود. توزیع یارانه غیرنقدی هم جز معایب این نظام توزیع یارانه است. معمولا در این شرایط پرمصرف ها یارانه بیشتری مصرف می کنند. منتظر تصمیم مجلس در این زمینه هستیم.

« براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک‌بندی درآمدی همه خانوارهای یارانه‌بگیر، یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد را حذف کند.

سرپرستان خانوارهای معترض به حذف یارانه می ‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده تا به آن رسیدگی شود.»

آمار تزریق دوز سوم واکسن قابل قبول نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تدابیر دولت برای کنترل کرونا و کسب و کارها گفت: تدابیر اتخاذ شده در ستاد کرونا به صورت هفتگی گزارش می شود.از ابتدای شناسایی اومیکرون در آفریقا اقدامات لازم در کشورمان برای محدودسازی سفرهای خارجی صورت گرفت.علی رغم همراهی در تزریق دوز اول و دوم، آمار تزریق دوز سوم قابل قبول نیست. مردم و دولت باید پا به پای هم در این زمینه همراه باشند.

سخنگوی دولت می‌گوید « ممنوعیت های لازم اتخاذ شده است.برای تصمیم گیری در ستاد کرونا از تجربیات دو سال گذشته چه در زمینه سلامت، چه اقتصادی و چه آموزش استفاده شد. به مسئولان استانی اختیار داده شده که هر استانی با توجه به شرایط خودشان تصمیم گیری کنند.»

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در این باره گفته بود : ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺧﯿﺰ ﺷﺸﻢ ﺍﭘﯿﺪﻣﯽ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ «ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﻮﯾﻪ ﺍﻣﯿﮑﺮﻭﻥ ﺩﺭ ﭘﺎﻧﺪﻣﯽ ﮐﻮﻭﯾﺪ ۱۹ » به مراکز درمانی تابعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

لایحه رتبه بندی معلمان بدون اقدامات کارشناسی تقدیم به دولت شد

سخنگوی دولت درباره لایحه بندی معلمان گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌بینی‌های لازم را برای این مسئله داشته است. این لایحه بدون انجام کار کارشناسی لازم و در روزهای پایانی دولت قبل تقدیم به مجلس شده بود. باید منتظر بود و دید مجلس چه راهکاری برای حل این مشکل ارائه می‌کند.

دیروز وزیر آموزش پروش گفته بود «به دنبال تأمین اعتبار رتبه بندی هستیم و برای سال آینده منابع پایداری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است البته در تلاش هستیم که بتوانیم اعتبار ۶ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ را نیز فراهم کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیگدارزاقی
۱۹:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام علیگدارزاقی هستم..هنوزیارانه۱۰۰هزارتومانی من واریزنشد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
همشان وراجی میکنن بنده 30درصد فروختم بانک ملی اسلامیشان 500هزار به حساب بنده ریختن وتمام معلوم نشد 30درصد فروخته بنده الان هم معلوم نشد که نشد... پول خودمو ندادن الان میخوای سود 500با یک میلیونی به ملت بدن چقدر مردم ما ساده تشریف دارن که این همه دروغ ودروغ با به حرف زدن اینها امیدوار هستن متاسفم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سهامی که تولید را فعال نمی کند وکارامد نیست چه فایده ای داشته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بهادری منو یاد آقای دوربینی میندازه خیلی دوربین و تو دید باشه رو دوست داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
جاتون تو بهشته ، صندلی اول از آخر ، اگه بهشتی باشه که فکر نکنم باشه آخه شما که الگوی ما هستید اعتقادی بهش ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ایران وطنم
۱۸:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام.یکسان سازی سود و اصل سهام عدالت خواست همه مردم ایران هست تا تبعیض شکل گرفته از بین برود،ما دهه شصتی ها زمانی به دنیا امدیم که جنگ بود و خواست دولت وقت از خانواده ها فرزند بیشتر بود،این تبعیض هست که در ان زمان برای خانواده های پرجمعیت نصف سهام دادید،خرج این خانواده ها بالاست به دور از عدالت و انصاف هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
گفتن تا آخر بهمن سودها واریز میشه الان میگن تا آخر اسفند بعدم نصفشو میریزن میگن بقیش سال بعد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بورس رو سرو سامان بدید نابود شدیم چی دار برای خودت میگی خبر یه امر مسلم ومسجل رو میدی راست میگی خبر رشد پایدار وادامه دار شاخص بورس رو بده .حتما باید......
-
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
کاش مثل نوبخت فقط حرفهای دروغ وبی پایه به خورد ملت ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
چی میگی نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام.یکسان سازی سود و اصل سهام عدالت خواست همه مردم ایران هست تا تبعیض از بین برود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
فعلا که مردم حجابشون رو رعایت کنن تا شهوت و تجاوز کمتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اصل بورس و فرابورس را درست کنید.
با چندر غاز پرداخت کردن که مشکل مردم حل نخواهد شد.
فردی که ۵۰۰ میلیونی را که آورده تو بورس ، پولش در حال حاضر شده ۱۵۰ میلیون تومان را می خواهید با ۵۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت خوشحالش کنید؟؟!!!!!!!!!!!
۵۰ میلیون سهامدار تا ۸۰ درصد تو ضرر و زیان هستند. بورس را دریابید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
احسنت .موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
به خدا مدام میگفتن الان داره از صندوق توسعه برای رشد بورس هرینه میشه بزودی ضررها جبران میشه سود هم میکنید صبر کنید بورس دربلند مدت سود ده هست بعداز سه سال مدام منفی وضرر اینه نتیجه اعتماد منه شهروند ایرانی 85درصد ضرر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
مگه با زور اسلحه اوردنتون!!!اونموقع که طمع کردید دارو ندارو فروختید ریختید تو بورس باید فکر اینجاهاشم میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اره تو راست میگی وقتی ما به درخواست بزرگان مملکت وتوصیه انها اومدیم دیگه چرا حرف مفت میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
لطفاً بگید چه زمانی می شه ما غیر مستقیم ها سهام رو بفروشیم و خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
مثل یارانه دادنتون اینم دروغ میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
این ارز۴۲۰۰ قرار بود مستقیم به حساب خانوار ریخته بشه پس چی شد زور دولت به رانتخواران نرسید این دولت هم مثل دولت قبل با دونرخی کردن ارز جیب یه عده خاص که آدمای حودشون هست را پر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بهادری توباغ نیستیا برنج ایرانی کجا 12 تومانه الان برنج تایلندی 12500هست تازه پول اون راهم ندایم بخریم برنج ایرانی تومغازه70تومانه اول قیمت بگیر بعدبیا .....بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
پول نت رو خرج شکمت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اون بدبخت کی گفت ۶۰۰ هزار تومان !! گفت ۵۵۰ هزار تومان تقریبا اونم نه قطعی الان میریزن ده تومان کم و زیاد میشه زیر همین پستهای شما نون به نرخ روز خورها شروع میکنن به چرت گویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خبر خوش یعنی برنج کیلویی ۱۰۰ هزار تومن بشه ۵۰ هزار تومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
برنج دولتی ۴۲ هزار تومان پس برو شاد شو و نظرات عجیب نده برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
برنج ایرانی حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار تومن هست. اون برنج دولتی مال پاکستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
نه داداش برنج شیرودی و فجر ایرانی هستش که دولت شروع کرده به پخش ،فجر ۳۲ هزار شیرودی ۴۲ هزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
برنج کیلویی۴۲هزار ارزان است ؟آنهم تازه در سایت بایددنبالش گشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
یعنی اون عده که 30 درصد سهامشون رو فروش کردند...این سود شاملشون نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
نه بسته به میزان سهامی که دارن سود میگیرن ،این سقف سوده کامله
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۱:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
ظاهرا خبرهای خوش زورشون بیشتر از این چیزا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام کسایی که برگه سهام ندارن جز سهام دارا نیستن چی پس تکلیفشون چیه چه جوری از کجا باس سود بگیرند ایا ثبت نام براشون الان انجام میدن جایی یا نه میشه راهنمایی کنید باس کجا بریم چکنیم؟ تا ثبت نام بشیم
آخرین اخبار