رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی ایران گفت: سازمان عقیدتی سیاسی بستر را برای ارتقاء معنوی پلیس فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه تحقق پلیس تراز انقلاب، بسته به وجود و تربیت کادر انتظامی در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از مولفه‌های تربیت پلیس تراز در انقلاب، سازمان عقیدتی سیاسی است که به تعبیر مقام معظم رهبری از الهامات الهی بر دل و ذهن فکر امام خمینی (مد ظله العالی) بوده است.

او با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی در تربیت نیرو از بدو ورود کارکنانی که تمایل به خدمت در نیرو‌های مسلح و به خصوص انتظامی دارد، نقش اساسی دارد، گفت: سازمان عقیدتی سیاسی در طراحی مولفه‌های گزینش و نظارت بر گزینش، گزینش پلیس تراز انقلاب، تعلیم و تربیت نیرو‌های جذب شده در دانشگاه علوم انتظامی امین و مراکز آموزش‌های انتظامی نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی جزو هیئت امنای دانشگاه علوم انتظامی محسوب می‌شود، می گوید: بخشی از مجموعه دانش‌هایی که یک پلیس باید بیاموزد مربوط می‌شود به حوزه فکر و اندیشه اسلامی.

حجت الاسلام ادیانی با بیان اینکه تمامی دانشجویان در دانشگاه علوم انتظامی امین دوره طرح ولایت را می‌گذرانند، گفت: دانشجویان در دانشگاه علوم انتظامی امین دوره آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی را می‌گذرانند.

او با بیان اینکه آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم یکی از وظایف عقیدتی سیاسی است، عمی گوید: برخورد پلیس با مردم باید منصفانه  باشد و پلیس باید برخورد اسلامی را از خود بروز دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در کنار دانش‌های اعتقادی، یکی از موضوعاتی که در این سال‌های اخیر در دانشگاه به آن توجه شده آشنایی پلیس در برخورد حکیمانه با مردم است.

او  با بیان اینکه مرکز تحول دانشگاه است، می گوید: ما هم با حضور در هیئت امنای دانشگاه در اسلامی کردن محیط و فضا و محتوا نقش موثری داریم و هم در اجرای برنامه‌های معنوی نقش تعیین کننده‌ای داریم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با بیان اینکه در کنار این آموزش‌ها مراقبت‌های عملی نیز صورت می‌گیرد، گفت: هر فردی با پشت سر گذاشتن گزینش مفتخر به پوشیدن لباس نظامی نمی‌شود و اگر فرد در طول دوره بتواند خود را به حد تراز برساند مفتخر به دریافت سردوشی می‌شود.

او با بیان اینکه در طول دوران خدمت برنامه‌های مختلفی از طرف سازمان عقیدتی و سیاسی برای کارکنان در نظر گرفته شده است، گفت: سازمان عقیدتی سیاسی بستر را برای ارتقاء معنوی پلیس فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با اشاره به برنامه‌هایی که توسط سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی، تربیتی و معنوی، مسابقات قرآنی، دوره‌های اموزشی خانوادگی در مشهد و... از برنامه‌های این سازمان است.

او با بیان اینکه سالانه ۲۰هزار خانواده در دوره‌های خانوادگی مشهد حضور دارند، می گوید: در خردادماه سال ۱۴۰۱ مرکز خانوادگی سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود.

 سردار جهانبخش در مراسم تکریم و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان زنجان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور و دیگر مسئولان نظامی و انتظامی استان برگزار شد، گفت: استان زنجان استانی عالم پرور و عالم خیز است.

او بابیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با همین بحث گفتمان سازی عمق استراتژیک ایران را افزایش داد، گفت: ما امروز حاج قاسم را به عنوان یک اسطوره می‌بینیم به دلیل قدرت گفتمان سازی و بسیج سازی او است که توانسته در این عرصه میدان‌ها پیروز شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان بااشاره به اینکه رسالت اصلی عقیدتی سیاسی در گفتمان سازی، جهاد تبیین و گفتمان انقلاب است، گفت: در طول سه سال گذشته جرایم کارکنان ۶۵ درصد  کاهش داشته است.

او بااشاره به اینکه فرماندهی انتظامی استان زنجان طی سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در تمامی امورات رتبه برتر را در کشور کسب کرده است، می گوید: همه این موفقیت‌های کسب شده خاستگاه و پایگاهش بحث گفتمان سازی دینی است که در فرماندهی انتظامی استان زنجان ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه آنچه که امروز وزن عقیدتی سیاسی است صرفا در واژه جهاد تبیین می‌تواند کاملا ذکر و بیان شود، گفت: امروز مهمترین، قویترین، مستحکم‌ترین و استوارترین منبع قدرت مدیران، دولت ها، سازمان‌های بین المللی و نظام نوین جهانی مبتنی برتمدن اسلامی، بحث گفتمان سازی است.

سردار جهانبخش در ادامه بااشاره به اینکه دشمن هم به دنبال خدشه در گفتمان سازی انقلاب اسلامی است، می گوید: عمده‌ترین پایگاه مستحکم نظام که موجب رعب و وحشت تمام نظام سلطه شده بحث قدرت گفتمان سازی است.

او با بیان اینکه تفکر دینی برکتی برای مجموعه پلیس در مقابله با ناامنی‌ها و پیشگیری از جرایم دارد، گفت: نقطه آغازین قرآن، معنویت است و دین مبین اسلام با توسل به مذاکره و گفتمان سازی بوده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: مردم سالاری دینی، اقتصاد مقاومتی و جهاد تببن کلید واژه‌هایی هستند که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان شده است که هجمه‌های دشمن با گفتمان خنثی می شود.

در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات حجت الاسلام  قدرت اله عبادی تقدیر و حجت الاسلام سجاد نوری  به عنوان رئیس جدید عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان زنجان معرفی شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.