دبیر قرارگاه کنترل کرونای آذربایجان غربی گفت: در دو هفته گذشته ابتلا به کرونا در استان ۱۵ برابر شده و از ۶۵ نفر به ۹۵۱ نفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -  دکتر سید جلیل موسوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در آذرباجان غربی شناسایی شده است که نسبت به اول بهمن ماه نزدیک به ۱۵ برابر شده است.

به گفته موسوی سویه اومیکرون در کشور و استان کاملاً غالب شده و اکثر قریب به اتفاق بیماران را شامل می گردد و آمار بیماران سرپایی با شیب تند و تصاعدی رو به افزایش است.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته دو نفر در شهر‌های خوی و بوکان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخته اند و که با فوت آن‌ها تعداد فوتی‌های کرونا به ۷ هزار و ۲۷۱ نفر رسید.

به گفته دبیر قرارگاه کنترل کرونای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد که طی هفته‌های اخیر، بی سابقه بوده است. تا میزان واکسیناسیون در استان به بیش از ۵ میلیون و ۳۸۴ هزار دُز برسد.

به گفته دبیر قرارگاه کنترل کرونای آذربایجان غربی از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، ۸۵.۶ درصد از جمعیت بالای ۹ سال استان نوبت اول ۷۶/۴ درصد نوبت دوم و ۲۳ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

آذربایجان غربی حدود سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و سهم استان از واکسیناسیون در کشور تاکنون حدود ۴ درصد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.