رییس اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: علیرغم تشدید شیوع کرونا در استان در چهار روز گذشته کسی بر اثر کرونا فوت نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -علی افشانی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته به طور غیر منتظره ۵۶۰ نفر دیگر از مردم استان به کرونا مبتلا شده اند که از ابتدای آذر ماه امسال این میزان ابتلا بی سابقه است.

وی می‌گوید: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ نفر دیگر در آذربایجان غربی به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که با افزوده شدن این تعداد، بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان به ۳۱۴ نفر رسید.

به گفته رییس اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی در حال حاضر ۸۴ نفر از بستری شدگان، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۲۳ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

افشانی گفت: از ابتدای دی ماه ۳۷ مورد و از ابتدای بهمن ماه امسال، نیز ۱۱ نفر، فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که بیشترین موارد مربوط به ارومیه بوده است .

وی همچنین می‌گوید: حجم واکسیناسیون کرونا در استان نیز از ۵ میلیون ۲۵۶ هزار دُز تزریق فراتر رفته است که از این تعداد بیش از ۹۰ درصد به دُز اول مربوط می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.