رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر دیگر در استان به کرونا مبتلا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی افشانی رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به رقم کم سابقه ۳۱۱ نفر کاهش یافته، ولی با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در جهان و کشور، رعایت دستور العمل های بهداشتی همچنان باید در دستور کار جدی مردم باشد.

افشانی می‌گوید: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۶۰ نفر نیز بستری شده اند که رقم کمی است، ولی نگران آن هستیم که این ارقام با توجه به شیوع اُمیکرون رشد تصاعدی داشته باشد.

به گفته وی در حال حاضر ۸۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۳۶ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: کل فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۲۵۱ نفر رسیده است.

افشانی می‌گوید: طی سه هفته اول دی ماه جاری، ۳۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که بیشترین موارد مربوط به ارومیه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.