سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که نشان می‌دهد روند ابتلا شدت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -  دکتر محمدامین ولیزاد گفت: تعداد مبتلایان طی چهار روز نخست بهمن ماه به ۶۳۷ نفر رسیده که نشان دهنده ابتلای متوسط روزانه ۱۲۷ نفر است در حالی که این متوسط در روز‌های پایانی دی ماه، ۸۴ نفر بود.

وی می‌گوید: با توجه به این آمار، امروز افزایش بیش از ۶۵ درصدی در تعداد مبتلایان نسبت به روز گذشته را شاهد هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به بستری ۴۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی به خاطر ابتلا به کرونا می‌گوید: در این خصوص نیز شاهد افزایش با شیب کم هستیم.

ولیزاد گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲۶۵ نفر رسیده که ۶ نفر بیشتر از دیروز است.

به گفته وی در حال حاضر، ۸۹ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۱ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی گفت: در شبانه روز گذشته دو نفر در آذربایجان غربی آن هم در شهرستان‌های ارومیه و سلماس در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را ازدست داده اند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۲۵۹ نفر رسید.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۲۶ هزار نفر در آذربایجان غربی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.