سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۵ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که ۱۱۵ نفر بیشتر از شبانه روز پیش از آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - دکتر محمدامین ولیزاد گفت: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان نشان می‌دهد که وضعیت ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی، روند صعودی پیدا کرده و باید مردم توجه بیشتری به رعایت پروتکل‌ها داشته باشند.

وی می گوید: در شبانه روز گذشنه ۷۲ نفر از مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که نشان می‌دهد بستری شدگان، افزایش چندانی نیافته و رشد مربوط به مبتلایان سرپایی است، ولی باید شهروندان دقت کنند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۳۱۸ نفر رسیده است.

ولیزاد گفت: در حال حاضر، ۸۵ نفر از بستری شدگان کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۹ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی می گوید: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در آذربایجان غربی از جمله ۲ نفر در ارومیه و یک نفر در خوی و یک نفر نیز در اشنویه جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند، که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۲۶۸ نفر رسید.

در حال حاضر دو شهر ارومیه و خوی از نظر کرونایی در وضعیت نارنجی و بقیه شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.