دبیر قرارگاه کنترل کرونای آذربایجان غربی گفت: طی حدود ۱۸ روز اخیر، بیش از ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد و این رقم از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دُز فراتر رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - دکتر سید جلیل موسوی گفت: درحالی‌که ۲۵ دی امسال، آمار واکسیناسیون در استان از پنج میلیون دُز گذشته بود، طی حدود ۱۸ روز اخیر، بیش از ۳۰۰ هزار دُز دیگر در استان تزریق شد و این رقم از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دُز فراتر رفت.

وی می گوید: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷ هزار دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد که طی هفته‌های اخیر، کم سابقه بوده است. تا میزان واکسیناسیون در استان به بیش از ۵.۳ میلیون دُز برسد.

به گفته دبیر قرارگاه کنترل کرونای آذربایجان غربی از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، ۲ میلیون و ۴۸۴ هزار دُز مربوط به نوبت اول بوده است و تاکنون علاوه بر ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار دُز دوم، حدود ۶۱۷ هزار دُز سوم نیز در آذربایجان غربی تزریق شده است.

موسوی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه افراد بالای ۱۲ سال در استان می‌توانند نوبت‌های اول و دوم واکسن و افراد بالای ۱۸ سال هم نوبت سوم واکسن را به شرط گذشت سه ماه از نوبت دوم تزریق کنند.

وی می گوید: البته افراد ۹ تا ۱۱ سال هم می‌توانند با رضایت والدین خود و به همراه آنان، برای تزریق دز نخست واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و تاکنون ده درصد از افراد ۹ تا ۱۱ سال در آذربایجان غربی شامل بر حدود هفده هزار نفر واکسینه شدند.

آذربایجان غربی حدود سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و سهم استان از واکسیناسیون در کشور تاکنون حدود ۴ درصد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.