سازمان‌های خیریه در بریتانیا از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا خواستند تا پول بیشتری برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سازمان‌های خیریه در نامه‌ای سرگشاده به دولت بریتانیا گفته‌اند که کمک این کشور برای افغانستان کافی نبوده و زمان برای نجات افغان‌ها از گرسنگی در حال اتمام است.

این سازمان ها گفته اند که «پنجره نجات جان‌ها به سرعت بسته می‌شود و لحظه‌ای برای از دست‌دادن وجود ندارد.»

این موسسات از جمله صندوق نجات کودکان بریتانیا و کمیته نجات بین‌المللی، کمک‌های اعلام‌شده دولت بریتانیا (۳۸۶ میلیون دالر) برای افغانستان را ناکافی می‌خوانند و از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و دولتش خواسته‌اند تا پول بیشتری برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان کمک کند.

در این نامه همچنین آمده است: پنج میلیون کودک افغان در آستانه قحطی هستند و هر روز افراد بیشتری تسلیم بیماری و گرسنگی می‌شوند. با توجه به این‌که ۹۸ درصد از خانواده‌ها غذای کافی ندارند، برخی از آن‌ها به راه‌های ناامیدکننده‌ای برای مقابله متوسل می‌شوند – حتی فرزندان خود و یا اعضای بدن خود را فقط برای خرید غذا می‌فروشند.

با تسلط طالبان بر افغانستان فقر و بیکاری د این کشور به اوج خود رسیده و میلیون‌ها نفر بیکار و هزاران نفر مجبور به فرار از کشور از راه‌های غیرقانونی شده‌اند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.