بریتانیا ۱۰۰ میلیون پوند به کمک‌های خود به افغانستان اضافه می‌کند

وزیر امو خارجه بریتانیا گفت که برخی از مردم افغانستان اعضای بدن‌شان را برای خرید مواد غذایی می‌فروشند و این گزارش‌ها بسیار نگران کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - به دنبال هشدارها در مورد افزایش مرگ‌ومیر کودکان افغانستان در صورت عدم اقدام فوری، دولت بریتانیا اعلام کرده است که ۱۰۰ میلیون پوند، به کمک‌های خود برای نجات جان کودکان این کشور می‌افزاید.

وزیر امو خارجه بریتانیا در یک نشست خبری گفته است که برخی از مردم در افغانستان اعضای بدن‌شان را برای خرید مواد غذایی می‌فروشند و این گزارش‌ها بسیار نگران کننده است.

لیز تراس گفته است: «گزارش‌ها نشان می‌دهد که چگونه افغان‌ها برای تغذیه خود پس از تسلط طالبان به اقدامات ناامید کننده ای متوسل می‌شوند و این بسیار نگران‌کننده است»

پیش از این معاون پیشین دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که در صورت عدم کمک فوری به افغانستان، سه میلیون کودک در این کشور تا ماه مارچ به سوءتغذیه حاد دچار شده و یک میلیون کودک دیگر خواهند مرد.

در پی بحران اقتصادی در افغانستان پس از ماه اگوست، گزارش‌های زیادی منتشر شده است که مردم به دلیل گرسنگی دست به فروش اعضای خانواده و یا اعضای بدن خود می‌زنند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار