انتشارات نگاه کتاب «مهر گیاه» اثر امیرحسن چهل تن را منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - کتاب «مهر گیاه» اثر امیرحسن چهل تن در انتشارات نگاه منتشرشد. این اثر از جمله رمان‌های ایرانی است که به روایت زندگی آدم‌ها می‌پردازد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«این خصلت آدم‌های معمولی است تا وقتی راهی راست جلوی پای آدم هست مشکلی پیش نمی‌آید. اما بعضی وقت‌ها هم باید انتخاب کنی. آن وقت دست خودت است. می‌توانی معقول و سر به راه باشی، یا پایت را جا‌هایی بگذاری که مردم به آن عادت ندارند، کمی خطرناک است، کمی ناجور …

می‌خواست همه گذشته را دوباره بسازد. درون همین خانه، همین حیاط، سال‌ها بلوغ و نوجوانی، سال‌هایی تلف شده بود. سال‌هایی که به جای گرما و نور این خانه در سرمای بطرزبوغ گذشته بود و بعد دوازده سالگی را دید. فواره‌ها باز بود و سرخی خوشه‌های تاک محو می‌زد. شمس الضحی سرچرخاند. نگاهش می‌درخشید و چهره زیر غباری قدیمی در آیینه می‌شکفت. مردی در گذری تنگ صدایش می‌زد. او می‌دوید می‌دوید و از دریچه کوچک بالاخانه دستمالی پر از نقل بیدمشک پیش پایش می‌انداخت.»

امیرحسن چهل تن زاده ۹ مهر ۱۳۳۵ نویسنده ایرانی و عضو کانون نویسندگان ایران است. آثار او بار‌ها نامزد جوایز مختلف ادبی از جمله جایزه هوشنگ گلشیری و کتاب سال جمهوری اسلامی بود.

رمان «روضه قاسم»، «تالار آیینه، «مهرگیاه»، «عشق و بانوی ناتمام»، «تهران، شهر بی آسمان»، «سپیده‌دم ایرانی»، «مجموعه داستان: صیغه»، «دخیل بر پنجره فولاد»، «دیگر کسی صدایم نزد»، «چیزی به فردا نمانده‌است» و «ساعت پنج برای مردن دیر است» از جمله آثار این نویسنده است که می‌توان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار