کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان تا ساعات ظهر امروز پیش بینی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس-مجتبی حمزه نژاد ،کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به حرکت کند سامانه بارشی، علاوه بر مناطق شرقی در سایر نقاط استان نیز فعالیت این سامانه با شدت کمتر پیش بینی، و به تدریج از ساعات بعدازظهر از تاثیرات آن در استان کم می شود.

حمزه نژاد توصیه کرد با توجه به این شرایط، از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.گفت: دریا بویژه خلیج فارس از ساعات ظهر با افزایش سرعت بادهای شمال غربی نسبتا مواج ، و روز پنجشنبه نیز با ادامه وزش بادهای شدید شمال غربی در تمام مناطق ، مواج می شود.

او گفت:از نظر دمایی به تدریج از امشب تا اوایل هفته آینده در بیشتر نقاط استان بویژه مناطق شمالی،کاهش محسوس دمای کمینه انتظار است بنابراین توصیه می شود با توجه به افت دما، اقدام لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه اول بهمن ، وزش باد شمال غربی در تمام مناطق دریایی به شکل قابل ملاحظه ای شدت می گیرد که موجب طوفانی شدن دریا خواهد شد.

حمزه نژاد گفت:علاوه بر ناایمن بودن رفت و آمد های دریایی ،احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و بندری نیز وجود دارد وتوصیه می شود با توجه به این شرایط تمهیدات ویژه در تمام بنادر و اسکله های استان صورت گیرد.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: آب و هوا ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.