در بحبوحه‌ی تنش‌ها بین ناتو و روسیه، ارتش سوئد از افزایش فعالیت‌های نظامی خود در جزیره گوتلند دریای بالتیک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - توماس انگشمار، مدیر ارتباطات هنگ «پی ۱۸» گوتلند گفت: «از امروز ما بیشتر قابل مشاهده خواهیم بود و در مکان‌های مهم راهبردی فعالیت خواهیم داشت.»

به گزارش اسپوتنیک، انگشمار با اشاره به تنش‌های ناتو و روسیه از حضور فعال نیروی دفاعی سوئد در فرودگاه‌ها و بنادر مهم گوتلند خبر داد. ارتش سوئد احتمال حمله روسیه به این کشور را «کم» ارزیابی می‌کند، با این وجود، بر استقرار واحد‌های نظامی در این منطقه اصرار دارد.

میکائیل بیدن، فرمانده عالی رتبه نظامی سوئد، هفته گذشته گفته بود که اگر ناتو از گسترش بیشتر خود خودداری و فعالیت‌هایش در اروپا را محدود کند، راهبرد امنیتی سوئد به طور کامل تضعیف خواهد شد. این مقام نظامی به نگرانی استکهلم از پیشنهاد‌های روسیه به آمریکا و ناتو نیز اشاره کرد.

پیتر هولتکویست، وزیر دفاع سوئد چندی پیش مدعی شد که روسیه کل سیستم امنیتی اروپا را زیر سوال می‌برد و تهدید می‌کند. هولتکویست با استناد به «انبوه سازی» نیرو‌های روسیه در داخل مرز‌های خود که آن را تنش نظامی با اوکراین توصیف کرد، مدعی شد که روسیه قوانین بین المللی را به چالش کشیده است.

در حالی که سوئد عضو ناتو نیست، به اتحاد آتلانتیک نزدیک‌تر شده و نیرو‌های مسلح خود را که از پایان جنگ سرد به طور پیوسته در حال کوچک شدن بوده‌اند، به بهانه تهدید روسیه تقویت می‌کند.

تقویت نظامی مستمر سوئد که شامل بازسازی، افزایش بودجه و تدارک تسلیحات است، مبتنی بر روایت «روسیه قاطع» است که از سوی تحلیلگران نظامی، مقامات ارشد، سیاستمداران و رسانه‌ها ارائه شده است. با اینکه سوئد و روسیه بیش از دو قرن است که وارد جنگ نشده اند، هولتکویست مدعی شده بود که مسکو تنها تهدید موجود علیه استکهلم است.

گوتلند، بزرگترین جزیره سوئد با جمعیتی حدود ۵۶ هزار نفر، از نظر راهبردی مهم تلقی می‌شود و پیشتر از سوی تحلیلگران سوئدی به عنوان «نقطه ورود» احتمالی روسیه، در صورت حمله مسکو به سوئد، شناسایی شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ دی ۱۴۰۰
بالکان مال روسیه است
آخرین اخبار