وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو رزمایش نظامی خود را در نزدیکی مرز با اوکراین آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش نظامی با حضور بیش از ۱۰ هزار سرباز در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین خبر داد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این تمرینات عمدتا در سایت‌های آموزشی مختلف در جنوب کشور، نزدیک شهر‌های ولگوگراد، آستاراخان، استاوروپل، روستوف و کراسنودار برگزار می‌شود.

پس از نشست روز چهارشنبه روسیه و ناتو در مورد مسائل امنیتی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه از این ائتلاف به دلیل امتناع از برآورده کردن خواسته‌های روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی انتقاد کرد و گفت روابط بین روسیه و آمریکا به بن بست رسیده است.

  روسیه، اوکراین و ناتو پس از اتهامات آشکار کی یف مبنی بر اینکه مسکو در حال برنامه ریزی برای تهاجم آشکار به این کشور است، تمرینات نظامی خود را افزایش داده اند.

اواخر ماه دسامبر، روسیه مانور خود را که با ۱۰ هزار سرباز در مناطق جنوبی این کشور شامل منطقه کریمه برگزار کرده بود، به پایان رساند.

 این رزمایش پس از آن برگزار می‌شود که دیپلمات‌های روسیه و آمریکا مذاکراتی راهبردی را برای کاهش تنش به انجام رساندند.

پیش از این کاخ کرملین با اشاره به برگزاری مانور‌های نظامی نیرو‌های این کشور گفته بود: «مانور‌های نظامی در مرکز و جنوب غرب روسیه به مذاکرات امنیتی در ژنو و بروکسل ارتباطی ندارد و روسیه به تضمین‌های قانونی در برابر گسترش ناتو نیاز دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار