۷۱ زندانی جرائم غیرعمد خراسان جنوبی چشم انتظار یاری خیران

پویش بزرگ "چتری برای پرواز " با هدف حمایت از زندانیان و خانواده آنها ششم بهمن ماه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - اسماعیل زاده گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی نیازمند زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی قرار دارند.

به گفته او از ابتدای امسال انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیرجند هشت میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان کمک کرده است.

 در حال حاضر پنج انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، نهبندان و فردوس فعال است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفت: ۷۸ درصد خانواده زندانیان مستأجر هستند و یکی از مشکلات اصلی آنان بحث مسکن است.

 متاسفانه در حال حاضر خانواده زندانیان به گونه‌ای غیرمستقیم و مستقیم در جامعه مجازات می‌شوند و همواره بار سنگینی از نگاه منفی جامعه را به دوش می‌کشند که لازم است با فرهنگ سازی این نگاه به خانواده زندانیان اصلاح شود.

اسماعیل‌زاده با تأکید بر اهمیت مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان در چرخه اصلاح و تربیت، گفت: باید با پذیریش اجتماعی زمینه توانمندسازی و اشتغال این مددجویان فراهم شود تا بار دیگر درگیر جرم نشوند و به زندگی عادی بازگردند.

از ابتدای امسال  ۱۲۸ زندانی توسط انجمن‌های حمایت از زندانیان خراسان جنوبی با پرداخت بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

راه‌اندازی قرارگاه شهید لاجوردی از اواخر شهریورماه

دبیر قرارگاه شهید لاجوردی خراسان جنوبی نیز گفت: این قرارگاه کمک‌ها و حمایت‌هایی را در عرصه‌های معیشتی، فرهنگی، پزشکی و اشتغال به زندانیان و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهد.

 ربیعی از پویش بزرگ «چتری برای پرواز» ویژه حمایت از زندانیان و خانواده آنان با همت قرارگاه شهید لاجوردی و مشارکت ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و خیران در استان خبر داد.


بیشتر بخوانید


این پویش در قالب جشن ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه امسال در محل فرهنگسرای شهرداری بیرجند با حضور هنرمندان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

او گفت:فروش بلیت این پویش برای حمایت از زندانیان و خانواده آنان در روز‌های آینده آغاز می‌شود و مبالغ جمع آوری شده از خیران و مردم نیکوکار استان در این پویش برای خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف اشتغال، آزادسازی زندانیان، فرهنگی و سیره شهدا و ... هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور زندانها، اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی نیز گفت: از سوی ستاد قرارگاه شهید لاجوردی با همکاری سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان به نیت امام هشتم تحت عنوان نذر ۸ در روز هشتم هرماه طرحی برای آزادی و کمک به خانواده‌های زندانی برنامه‌ریزی شده است.

به گفته روشان یکی دیگر از فعالیت‌ها در زمینه کمک به خانواده زندانیان، هر ماه مبلغ ۸ هزار تومان از حساب زندانیان کسر و برای آزادی زندانیان در قالب طرح پنجره فولاد اجرا می‌شود.

 این دو طرح در قالب حمایت از خانواده‌های زندانی و اصلاح و بازپروری آن‌ها است.

 در ۱۰ ماهه امسال ۸۹ زندانی جرایم غیر عمد با همت خیران و ستاد دیه از زندان‌های خراسان جنوبی آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۷۱ زندانی جرایم غیر عمد شامل ۳۳ نفر با بدهی مالی، ۳۵ نفر بدهی مربوط به مهریه، ۲ نفر بدهی نفقه و یک نفر با بدهی دیه در زندان‌های استان هستند که مبلغ حدود ۱۷ میلیارد تومان برای آزادی آن‌ها نیاز است.

او گفت: ستاد دیه، چون نمی‌تواند کمک مالی به زندانیان مهریه داشته باشد کمک‌های بلاعوض به سمت زندانیان بدهی مالی سوق داده می‌شود البته اگر خیر خاص باشد برای آزادی زندانیان که مبلغ مهریه آنان کم و توافق کنند، تلاش خواهیم کرد.

حسین پور از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان از ستاد دیه کشور به استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با این اعتبار تا پایان امسال زمینه آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فراهم خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: امسال حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات منابع بانکی داریم و سقف تسهیلات قرض الحسنه ستاد دیه برای زندانیان مهریه معادل ۵۰ میلیون تومان است که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۰۶۳۴۱۹۷۵۰۰۶ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ واریز کنند یا با مراجعه حضوری به ستاد دیه استان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اقدام کنند.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.