افزایش ورود زندانیان جرائم مواد مخدر به زندان‌های خراسان‌جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ورود زندانیان جرائم مواد مخدر به زندان های خراسان جنوبی زیاد است و جرم ۸۱ درصد زندانیان استان مرتبط با مواد مخدر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست ویدئو کنفرانسی شورای عالی قوه قضائیه گفت: باید در ارزیابی و مقایسه‌ها به مواردی از جمله نیروی انسانی توجه شود.

وی گفت: در شاخصه‌های ارزیابی عملکرد استان‌ها باید یک بازنگری جدی به عمل بیاید و نه اینکه ارزیابی‌های موجود لازم نیست، لازم است، اما کافی نیست.

حجت الاسلام حمیدی گفت: نوع پرونده‌ها نیز در استان‌ها و رسیدگی متفاوت است و نوع پرونده‌ها ایجاب می کند که شاخص خراسان جنوبی بین شاخص استان‌ها مقداری پایین بیاید که آن نیز رسیدگی کردن به پرونده‌های مربوط به مواد مخدر است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: نحوه رسیدگی به پرونده های مواد مخدر با سایر پرونده‌ها متفاوت است؛ باید عمیق بررسی و تمام جنبه‌های قضایی آن مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: ورود زندانیان جرائم مواد مخدر به زندان‌های خراسان جنوبی زیاد است و ۸۱ درصد از زندانیان استان ما زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند و فقط ۱۹ درصد زندانیان مربوط به جرائم دیگر است.

حجت الاسلام حمیدی بار دیگر با تاکید بر بازنگری در شاخص ها، گفت: این قطعا شاخص عملکرد ما را در مدیریت زندانی پایین می‌آورد و در مرخصی دادن به زندانی‌ها یا سایر مسائل ما را تحت تاثیر خودش قرار میدهد.

وی به مقایسه میزان کشفیات مواد مخدر طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با پارسال پرداخت و گفت: در سال گذشته طی ۹ ماه ۵۹ تن مواد مخدر در استان کشف شد که امسال در این مدت به ۶۰ تن رسیده است.

حجت الاسلام حمیدی از رشد ۴۵ درصدی افراد دستگیر شده به جرم مواد مخدر طی ۹ ماهه امسال نسبت به پارسال داد و گفت: همچنین در این مدت شاهد رشد ۲۸ درصدی تشکیل پرونده‌های مربوط به مواد مخدر در استان نسبت به سال قبل بودیم.

وی گفت: طی ۹ماه امسال ۱۴۳۲ دستگاه خودرو نیز توقیف شده و  پرونده‌هایی که در حال حاضر در بحث اجرای احکام داریم نیز نسبت به پارسال ۲۸ درصد رشد دارد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار