مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد با وجود مذاکرات ژنو، اختلاف‌ها و فاصله زیادی میان مواضع غرب و روسیه وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان- «جوزپ بورل» درخصوص ادامه دار بودن اختلاف‌‌ها میان روسیه و کشور‌های غربی با وجود برگزار شدن یک دور مذاکرات در ژنو، گفت: «روسیه و غرب هنوز از یکدیگر دور و منتظر ادامه رایزنی‌ها و گفتگو‌ها هستند».

به گزارش اسپوتنیک، این مسئول اتحادیه اروپا از برگزاری یک نشست در ۱۲ و ۱۴ ژانویه در سطح وزرای خارجه و دفاع این اتحادیه خبر داده و اعلام کرد امنیت در اروپا و گفتگو با روسیه از محور‌های آن خواهد بود.

روابط روسیه و ناتو به ریاست آمریکا اخیرا به دلیل افزایش حضور نظامی این کشور در نزدیکی مرز‌های روسیه به بهانه حفاظت از اوکراین در برابر آنچه که آنان تهدید بالقوه روسیه می‌خوانند، متشنج شده است. روسیه و آمریکا ۹ و ۱۰ ماه جاری (ژانویه) درباره پیشنهادهای مسکو برای تضمین‌های امنیتی در ژنو رایزنی کردند و پس از آن نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل برگزار شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) دیروز (سه شنبه) اعلام کرد پس از دور اول مذاکرات با آمریکا درباره بحران اوکراین و پیشنهاد‌های روسیه برای تضمین‌های امنیتی غرب، دلیلی برای خوش‌بینی نمی‌بیند.

مسکو اخیرا پیشنهاد‌های امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده است. در آن از نیرو‌های ناتو خواسته شده سربازان خود را به مرز روسیه نزدیک‌تر نکنند، رزمایش‌های نظامی خود در مرز را کاهش دهند و همچنین درباره مستقر نکردن موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد نیز پیشنهادهایی ارائه شده است. در مقابل واشنگتن گفته است نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد، اگرچه مایل است درباره استقرار موشک‌ها یا اعمال محدودیت بر تعداد رزمایش‌های نظامی، مشارکت‌هایی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار