کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شهر‌های مریوان و سروآباد با ۳۴ و ۳۳ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را در کشور به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - خبات قمری کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر‌های بانه ۹ میلی‌متر، سنندج هشت، بیجار و کامیاران ۶، سقز چهار، دیواندره سه، دهگلان ۲ و قروه یک میلی متر در شبانه روز گذشته بارندگی داشتند.

قمری گفت: فعالیت این سامانه بارشی که از روز دوشنبه وارد استان شده است امروز هم به صورت پراکنده و ضعیف در برخی از نقاط استان ادامه دارد.

او گفت: از اوایل شب پنجشنبه یک سامانه بارشی دیگر وارد کردستان می‌شود که فعالیت آن تا اواسط هفته آینده تداوم دارد و باعث بارش‌های موثری در نقاط مختلف استان می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان می گوید: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در نیمه غربی و ارتفاعات مرکزی استان همچون شهر‌های بانه، مریوان، سروآباد، سقز، کامیاران، دیواندره و سنندج است و نیمه شرقی بارش‌های کمتری خواهد داشت.

قمری با اشاره به اینکه بارش‌های این سامانه در ارتفاعات به صورت برف و کولاک است، اما در نواحی شهری بیشتر به صورت باران مشاهده می‌شود، گفت: پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد نیز به همراه این سامانه بارشی در استان پیش بینی می‌شود.

او گفت: دمای هوای استان از روز شنبه هفته آینده با شیب ملایم سردتر می‌شود که همین امر باعث شده است حالت یخبندان و برف و کولاک در استان حاکم می‌شود.

کارشناس هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته شهر هزارکانیان در دیواندره با دمای منفی چهار دهم درجه سردترین و قروه با ۱۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین ۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.